اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران:

20 درصد نخبگان علمی از فرزندان شهدا هستند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بیش از 20 درصد، یعنی 3 هزار و 768 نفر از نخبگان علمی کشور، از فرزندان شهدا یا ایثارگران هستند.

20 درصد نخبگان علمی از فرزندان شهدا هستند
رضا مومنین‌ در حاشیه همایش تجلیل از ممتازین شاهد و ایثارگر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: قدرشناسی یکی از نکاتی است که اهل بیت(ع) و بزرگان دین ما بسیار به آن توصیه کرده­اند و همانطور که در کلام حضرت سجاد(ع) در رساله حقوقی که از ایشان به ما رسیده، آمده است که اگر کسی کار نیکی انجام داد از کار نیک او یاد کن و بین خود و خدا او را دعا کن.
وی افزود: تجلیل از فرزندانی که مسیر خوبی و کمال را طی کرده­اند موجب ایجاد انرژی مثبت و شکوفایی بیشتر می‌شود.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: اگر امروز در مجامع علمی و فرهنگی فرزندان شاهد و ایثارگر حرفی برای گفتن دارند نتیجه توجهی است که به آنان شده است.
وی گفت: این تجلیل­ها تلنگری است برای مسئولان که باور کنند دانش­آموزان شاهد و ایثارگر چه توانایی­هایی دارند.
مومنین تصریح کرد: قسمتی از این توجهات در درون خانواده است که سایه معنوی پدران و زحمات مادران را شامل می‌شود.
وی با اشاره به ضرورت تجلیل و توجه به کسانی که افتخاری خلق می­کنند، افزود: امروز وقتی یک جانباز با 161 مقاله علمی ISI به عنوان یک چهره جهانی شناخته می­شود باید از او تجلیل کرد تا دیگران نیز بدانند می­توانند اینگونه عمل کنند.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر‌نشان کرد: همچنین اینگونه محافل یک فضای تربیتی نیز دارد، معرفی شدن یک فرزند شهید و صحبت کردن او برای دیگر همسالانش می­تواند بسیار آموزنده باشد و ما نیاز داریم این آموزه­ها از زبان خود دانش­آموزان برای آنان گفته شود.
وی ادامه داد: امروز در کشور 82 هزار و 600 دانش­آموز طرح شاهد، یعنی پدران با جانبازی 25 درصد به بالا ‌یا شهید داریم که بیش از 30 درصد آنان در مقاطع تحصیلی خود ممتاز هستند.
مومنین اظهار کرد: بیش از 20 درصد، یعنی 3 هزار و 768 نفر از نخبگان علمی کشور، از فرزندان شهدا ‌یا ایثارگران هستند.
وی عنوان کرد: بیش از 220 فوق دکترای رشته پزشکی و همین تعدادی از روسا و اساتید دانشگاه­ها در کشور از جامعه جانبازان و ایثارگران هستند.
معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران از تولیدات علمی و غیر علمی نخبگان جامعه آماری خود حمایت­های مختلف مادی و معنوی را انجام می­دهد.
وی گفت: این بنیاد همچنین مبالغی را برای نوشتن پایان‌نامه و مقاله­های علمی جهانی برای این افراد در نظر می‌گیرد.
مومنین خاطرنشان کرد: از فعالیت­های حمایتی دیگر بنیاد شهید، تجلیل از چهره­های شاخص تربیت بدنی از فرزندان شاهد و ایثارگران است که تجلیل از 12 جانباز مدال‌آور مسابقات گوانگجو از این جمله است.
وی افزود: از فرزندان شاهد و ایثارگر که در مدارس شاهد ثبت‌نام نشده­اند نیز حمایت­هایی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران به عمل می­آید.
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: اگر این دانش­آموزان در مدارس غیر‌دولتی ثبت‌نام کرده باشند مبلغ 400 هزار تومان به صورت سالانه کمک هزینه دریافت می­کنند و از اردوهای زیارتی سیاحتی که توسط بنیاد برگزار می‌شود می­توانند استفاده کنند.
وی افزود: علاوه بر این دو مورد با همکاری آموزش و پرورش قرار است یک معلم راهنما برای کمک به وضعیت تحصیلی و اخلاقی این دانش­آموزان به کار گرفته می­شود.
مومنین گفت: همایش­های ترویجی و تشویقی که برای دانش­آموزان شاهد و ایثارگر برگزار می­شود، سبب خواهد شد که این فرزندان باور کنند به سبب نزدیکی به یک جانباز و یا شهید از منزلت ویژه­ای برخوردار هستند.
وی تصریح کرد: هر ساله مسابقات مختلف هنری، ادبی و قرآنی برای این دانش­آموزان انجام­ می­شود که تنها در سال جاری هزار و 450 نفر از ایشان به مسابقات ملی قرآنی راه یافتند.
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان خاطر‌نشان کرد: در زمینه­های هنری، مخصوصا در رشته گرافیک، فرزندان شاهد در نمایشگاه قرآن تابستان امسال، با حمایت بنیاد کار­های هنری جدی خلق کردند که ناظران را به وجد آورد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول