اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آمل خبر داد:

پیش‌بینی تولید 51 هزار تن مرکبات در آمل

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال‌ جاری 51 هزار و 105 تن انواع مرکبات در آمل برداشت شود.

پیش‌بینی تولید 51 هزار تن مرکبات در آمل
مرتضی امینی نیاکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با بیان اینکه در این شهرستان 3 هزار و 612 هکتار از اراضی باغی به کشت مرکبات اختصاص دارد، اظهار داشت: از این میزان 2 هزار و 730هکتار بارآور و 876 هکتار نیز نهال است.
وی با اعلام اینکه پیش‌بینی می‌شود  در سال‌ جاری 51هزار و 105 تن انواع مرکبات در این شهرستان برداشت شود، تصریح کرد: چنانچه این امر محقق شود برداشت امسال نسبت به سال گذشته نزدیک به چهار درصد افزایش خواهد داشت.
امینی با اشاره به اینکه برداشت پرتقال عموما از اواخر مهرماه و اوایل ماه آبان آغاز می‌شود، افزود: یک‌هزار و 415 هکتار از اراضی باغی آمل به کشت نارنگی اختصاص دارد.
این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: از این میزان یک‌هزار و 93 هکتار بارآور و 322 هکتار نهال است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با اشاره به اینکه برداشت نارنگی در آمل از اوایل مهرماه آغاز شده، تصریح کرد: همچنان برداشت انواع نارنگی در این منطقه ادامه دارد.
وی با تاکید بر اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 18هزار و 476 تن نارنگی در آمل برداشت شود، گفت: در نیمه اول مهرماه امسال یک ‌هزار و 700 تن نارنگی برداشت و به بازار فروش عرضه شده است.
امینی با اعلام اینکه سطح زیر کشت انواع محصولات باغی در این شهرستان بیش از 3 هزار و 600 هکتار است، اذعان داشت: آمل در برداشت انواع محصول مرکبات جایگاه مناسبی در استان دارد.
انتهای ‌پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول