اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

دانشگاه‌‌ها در برابر جنگ نرم منفعلانه عمل می‌کنند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: دانشگاه‌ها باید قرارگاه و پایگاه مبارزه با جنگ نرم باشند ولی به نظر می‌رسد فضای دانشگاه فضای جنگ و مبارزه نیست و حالت انفعالی دارد.

دانشگاه‌‌ها در برابر جنگ نرم منفعلانه عمل می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های عید غدیر که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، بیان کرد: عید غدیر روز بزرگ اسلام و عید تکمیل دین است بنابراین باید این روز بزرگ داشته شود و صفات بزرگ و الهی امام اول اسلام را برای پیروان ایشان بیان کنیم.
وی ادامه داد: امروز دشمن در حال جنگ با ماست و از ابتدا که انقلاب اسلامی پیروز شد، دست دشمن از این جزیره که در اختیار آمریکا و اسرائیل بود، کوتاه شد و از وقتی که نظام شاهنشاهی از بین رفت و اسلام روی کار آمد، دشمن با ما مبارزه می‌کند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: دشمنان ابتدا حمله نظامی را در پیش گرفتند و هشت سال جنگ تحمیلی را داشتیم و مردم با روحیه خوبی وارد این جنگ شده و با دشمن مبارزه کردند و بعد از جنگ سخت، دشمن جنگ نرم را آغاز کرده است و هدفش نیز این است که اسلام و انقلاب نباشد و آمریکا و اسرائیل محارب با ما هستند.
وی عنوان کرد: امروز دشمن به اعتقادات و اخلاقیات ما حمله کرده است و می‌خواهد فرزندان ما را آلوده کند بنابراین باید حالت جنگ را داشته باشیم و هم دست به دست هم دهند زیرا در اینجا مسئله، مسئله اسلام است.
باریک‌بین تصریح کرد: ما امروز باید خود را در حالت جنگ ببینیم و در جنگ سخت کشته‌ها در واقع شهدا بودند و به بهشت رفتند ولی کشته‌های جنگ نرم فرق می‌کنند و دشمن زمانی که کسی را منحرف می‌کند، کشته ما به بهشت نمی‌رود بلکه به جهنم می‌رود، بنابراین جنگ سخت‌تر از آن زمان است و باید بدانیم در حالت جنگ نرم هستیم و دنیا به عنوان محارب با ما می‌جنگد و باید در فکر باشیم.
وی اعلام کرد: باید دقت کنیم که دشمن چه می‌کند و از چه طریقی عمل می‌کند و آنجا حضور داشته باشیم و باید بدانیم دشمن چگونه به ما حمله می‌کند و مقابل آن بایستیم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: ما در میدان جنگ نرم هستیم و امروز دیگر جنگ، جنگ سخت نیست و اگر این معنا احساس شود که در جنگ هستیم، دیگر من و شما در کار نمی‌آوریم زیرا موضوع اسلام و قرآن در میان است و شب و روز نمی‌شناسیم و ان‌شاءالله برنامه‌ریزی شود و شبهات جمع‌آوری و پاسخ داده شود و توجه شود که چه کنیم تا حضور جوانان در مساجد پررنگ‌تر شود.
وی تأکید کرد: ما پایگاه‌های خوبی داریم و حسینیه‌ها، مساجد و دانشگاه‌ها پایگاه جنگ نرم هستند، دانشگاه باید قرارگاه و پایگاه مهم مبارزه با جنگ نرم باشد و فضای دانشگاه باید فضای مبارزه با فساد، آلودگی‌ها و انحرافات عقیدتی و آلودگی‌های اخلاقی باشد ولی ما نگاه می‌کنیم، می‌بینیم فضای دانشگاه فضای جنگ و مبارزه نیست و حالت انفعالی دارد.
باریک‌بین یادآور شد: رهبری نیز این دغدغه را دارند که دشمن مصمم است و می‌جنگد و ما در ظواهر کار کرده و آنگونه که دشمن به میدان آمده است، مبارزه نمی‌کنیم؛ ان‌شاءالله وحدت و اتحاد را حفظ کرده و کارهای اساسی صورت گیرد و ابتدا دشمن‌شناسی داشته و ابزار و راه‌های دشمن را شناخته و در مقابل آن بایستیم.
در ادامه نماینده اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی برگزاری برنامه‌هایی برای اقشار مختلف از جمله جوانان، نوجوانان و اساتید دانشگاهی در راستای پاسخگویی به شبهات دینی و فکری است که این برنامه‌ها با موضوعات وهابیت، بهائیت، زن و خانواده، ولایت و غیره برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام عباس نظری عنوان کرد: برنامه دیگر اعزام مبلغ عمومی و متخصص در دهه امامت و ولایت (عید قربان تا عید غدیر) است که مبلغ‌های عمومی در سطح روستاها و مساجد اعزام می‌شوند و همچنین روحانیون طرح هجرت و ائمه جماعات مراسم ویژه در مساجد محوری، مدارس و کارخانجات دارند.
وی خاطر نشان کرد: همچنین برگزاری دعای عرفه در مساجد و تکایای سطح استان صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول