اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی:

بالابردن هزینه‌های رفاهی دانشگاه سیاست کشنده‌ای است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: سیاست بالابردن هزینه‌های رفاهی دانشگاهی سیاست کشنده نظام آموزشی است.

بالابردن هزینه‌های رفاهی دانشگاه سیاست کشنده‌ای است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در همایش معاونان اداری مالی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی سراسر کشور که ظهر امروز در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست تحول اقتصادی در کشور، هزینه‌های رفاهی و دانشگاهی دانشگاهیان و دانشجویان افزایش یافته است.
امام جمعه مشهد ادامه داد: افزایش هزینه‌های رفاهی دانشگاهی نظیر بالا رفتن هزینه‌های سلف سرویس‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی در راستای سیاست تحول اقتصادی در کشور صورت گرفته است که بر این اساس و ادامه این روند در دانشگاه‌های سراسر کشور سیاستی کشنده در نظام آموزشی کشور است.

* اجرای تحول اقتصادی در دانشگاه‌ها سیاست امام خمینی (ره) را از بین می‌برد

علم الهدی در ادامه به نگاه امام خمینی (ره) در ارتباط با دانشگاه‌ها و نیازهای دانشجویان اشاره کرد و گفت: اجرای تحول اقتصادی در دانشگاه‌ها سیاست امام خمینی (ره) را از بین می‌برد.
عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: آنچه که اکنون مطرح است سیاست‌گذاری‌های تحول اقتصادی در کشور است که سبب می‌شود ایده‌ها و اندیشه‌های امام خمینی (ره) را در ارتباط با دانشگاه‌ها و ایجاد فضایی برای ورود تمام اقشار کشور به دانشگاه‌ها از میان می‌برد.
وی تاکید کرد: تحول اقتصادی در عرصه دانشگاه‌ها ایجاب می‌کند که هزینه‌های رفاهی دانشجویان را تنزل دهیم چراکه بخش قابل توجه‌ای از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور از اقشار کم در آمد و کم برخوردار هستند.

* چرا در اجرای سیاست تحول اقتصادی از هزینه‌ها و سفرهای خارجی مسئولان کم نشد

امام جمعه مشهد در بخش دیگری به اجرای کامل طرح تحول اقتصادی در حوزه‌ها و عرصه‌های گوناگون کشور اشاره داشت و گفت: آنچه که اکنون مطرح است این است که چرا طرح تحول اقتصادی از هزینه‌های سفرهای خارجی و مزایا و نیز سایر هزینه‌هایی که مسئولان در حوزه‌های گوناگون هزینه می‌کنند، اجرایی نمی‌شود.
علم‌الهدی با طرح سؤالی گفت: آیا باید تحول اقتصادی تنها و در حوزه دانشجویی و با بالابردن هزینه‌های رفاهی دانشجویان اجرایی شود.

* بالابردن هزینه‌های دانشگاهی با شعار دولت احمدی‌نژاد مغایر است

عضور خبرگان رهبری اظهار داشت: هزینه‌های دانشجویی در دانشگاه‌های سراسر کشور با شعارهای دولت نهم و دهم احمدی‌نژاد مغایر است.
امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه مدیریت دانشگاه‌ها مدیریت محوری در عرصه کشور است، اظهار داشت: مدیریت دانشگاهی اصل مهم و ضروری در عرصه مدیریتی کشور است که بر این اساس باید این مهم نیز از سوی دستگاه‌های اجرایی کشور در دستور کار قرار گیرد.

* لغو هزینه‌های ایاب و ذهاب دانشجویان، بادست خالی نمی‌توان مدیریت کرد

وی با اشاره به لغو هزینه‌های ایاب و ذهاب دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در قبل از اجرای این طرح در دانشگاه فردوسی مشهد، وسیله‌ای برای جابه‌جایی دانشجویان در دانشگاه‌ها به منظور رسیدن آنان به دانشگاه وجود داشت اما اکنون و با لغو این هزینه، سرویس‌های ایاب و ذهاب دانشجویان داخل دانشگاه حذف شده است.
عضو خبرگان رهبری افزود: اکنون دانشجو مجبور است مسیر دو کیلومتری در دانشگاه را به منظور رسیدن به دانشگاه خود هر روز پیاده طی کند که این موضوع در روزهای سرد زمستان می‌تواند بسترساز مشکلاتی برای دانشجویان باشد.
امام جمعه مشهد ادامه داد: با حذف وسیله ایاب و ذهاب دانشجویان و نیز بالا بردن هزینه‌های رفاهی دانشجویان، دیگر نمی‌توان این توقع را از دانشجو داشت که در سر کلاس تمام ذهن خود را به کسب علم درگیر کند و یا به تولید علم بپردازد.

* 2 هزار و 200 تومان غذای معمولی در سلف دانشگاه‌ها

امام جمعه مشهد در ادامه به انتقادات دانشجویان در ارتباط با هزینه‌های غذایی دانشجویی گفت: در سلف دانشگاه یک وعده پلو مرغ در حدود 2 هزار و 200تومان است که این میزان هزینه برای یک وعده غذای دانشجویی سبب شده است که برخی از دانشجویان که توان دادن این گونه هزینه‌ها را ندارند در ماه رمضان و با نان و ماست در وعده سحر روزه  16ساعته بگیرند.
 
* نیروی انسانی فرشته نیست که از آسمان جذب شود نیروی انسانی همین دانشجویان هستند

وی خطاب به معاون ریاست جمهوری در حوزه توسعه نیروی انسانی گفت: دانشجویان سرمایه‌های کشور برای مدیریت کشور در آینده ای نزدیک و پس از پایان تحصیل هستند که باید از توان و علم آنان در عرصه‌‌های گوناگون کشور بهره گرفت.
امام جمعه مشهد تاکید کرد: نیروی انسانی فرشته نیست که از آسمان بتوان آن را جذب کرد نیروی انسانی همین دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور هستند که باید از تمام توان برای آماده کردن این افراد در راستای کسب مهارت‌های لازم مدیریتی و شغلی استفاده کرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول