اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کشور خواستار شد:

تشکیل شورای دیالیز و پیوند کلیه در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کشور خواستار تشکیل شورای دیالیز و پیوند کلیه در کشور شد.

تشکیل شورای دیالیز و پیوند کلیه در کشور
مصطفی قاسمی در حاشیه برگزاری هفدهمین سمینار سراسری دو روزه مدیران انجمن کلیوی استان‌های کشور در سالن اجتماعات دکتر محمد قریب دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: این شورا با حضور مسئولان انجمن حمایت از بیماران کلیوی، متخصصان نفرولوژی و ارولوژی، نمایندگان وزارتخانه‌های بهداشت و درمان و رفاه می‌تواند برنامه‌های جامع، کامل و صحیحی را از نیازهای بیماران کلیوی تهیه و تدوین کند و با شناسایی اولویت‌های اصلی در درمان این بیماران، سیاست‌گذاری‌های کلان و ضروری این حوزه را ارائه کند.
وی با اشاره به فعالیت این شورا در اوایل انقلاب و منحل شدن آن پس از مدتی افزود: با توجه به ارتباط تنگاتنگ و نزدیک اعضای این شورا با مردم به ویژه بیماران کلیوی و آگاهی از مشکلات آنها، این شورا می‌تواند نقش مؤثر و سازنده‌ای در تصمیم‌گیری‌های کلان داشته باشد.
به گفته وی، با تشکیل شورای دیالیز و پیوند کلیه و ایجاد تمرکز و انسجام در امور درمان بیماران کلیوی به ویژه پیوند در سراسر کشور، دست دلالان و واسطه‌ها نیز در این حوزه کوتاه و تنش‌های ناشی از حضور آنها از بین می‌رود.
رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کشور همچنین از نبود یک مرکز تحقیق و بررسی برای آگاهی و ثبت اطلاعات از وضعیت بیماران پس از پیوند در کشور انتقاد کرد و گفت: تشکیل این مرکز تحقیق و بررسی با همکاری وزرات بهداشت و درمان به منظور ثبت اطلاعات وضعیتی بیماران پیوندی و کلیوی و به روز رسانی آن در هر سه ماه یک‌بار ضروری است.
قاسمی تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت کاملی از اطلاعات بیماران پس از پیوند در کشور قابل دسترس نمی‌باشد و مشخص نیست که پیوند در چه تعداد از آنها سازگار و و در چه بخشی از آنها ناسازگار بوده است.
وی با اشاره به خلل به وجود آمده در رابطه با درمان بیماران کلیوی و اقدام به عمل پیوند بدون در نظر گرفتن ضابطه‌های قانونی توسط بعضی از بیمارستان‌ها افزود: وزارت بهداشت می‌تواند پس از تشکیل این مرکز واحد و منسجم با ارسال بخشنامه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، انجام تمامی عمل‌های پیوند کلیه را از طریق انجمن‌های حمایت از بیماران کلیوی معرفی کند و دست دلالان واسطه‌گر را از این بخش کوتاه کند.
قاسمی در ادامه از انعقاد تفاهمنامه بین انجمن حمایت از بیماران کلیوی کشور با معاونت درمان سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح خبر داد و گفت: بر طبق این تفاهمنامه تمامی نیروهای نظامی دریایی، زمینی و هوایی مشمول تأمین هزینه درمانی پیوند و بیماری‌های کلیوی می‌شوند.
وی اضافه کرد: بر طبق این قرارداد به ازای هر نیروی شاغل و بازنشسته این نیروهای نظامی و خانواده‌های آنها که مورد عمل پیوند کلیه قرار گیرند 50 میلیون ریال توسط سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح پرداخت می‌شود.
به گفته وی، انتظار می‌رود سازمان بیمه تأمین اجتماعی نیز با تأسی از این حرکت، بیماران کلیوی را هر چه بیشتر در امر درمان و دارو حمایت کند.
رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کشور در پایان از انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کاشان به عنوان یکی از انجمن‌های فعال و قدیمی کشور یاد کرد و گفت: عملکرد این انجمن از لحاظ ارائه برنامه‌های آموزشی، فرهنگ‌سازی حمایت از بیماران کلیوی در بین مردم، حمایت از بیماران تحت پوشش برای دیالیز و پیوند و انجام کارهای زیربنایی بسیار مطلوب و رضایت‌بخش است.
قاسمی افزود: اجرای طرح عیادت از بیماران کلیوی به منظور آشنایی گروه‌های مختلف مردم با مشکلات و نیازهای این بیماران از جمله اقدامات و خدمات ارزشمند این انجمن در نهادینه کردن فرهنگ حمایت از بیماران کلیوی است.
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، هفدهمین سمینار سراسری دو روزه مدیران انجمن کلیوی استان‌های کشور در سالن اجتماعات دکتر محمد قریب دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد و در روز اول برگزاری خود با تقدیر از انجمن‌های فعال حمایت از بیماران کلیوی استان‌های زنجان، اردبیل، کرمان، شهرستان کاشان و دیگر مسئولان ذیربط در این حوزه به کار خود پایان داد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول