اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفتم آبان ماه در همدان صورت می‌گیرد:

میزبانی همایش مدیریت درمان و پیشگیری از آنفولانزا

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: هفتم آبان ماه جاری، همدان میزبان همایش کشوری مدیریت درمان و پیشگیری از آنفولانزا است.

میزبانی همایش مدیریت درمان و پیشگیری از آنفولانزا
محمدمهدی مجذوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری همایش کشوری مدیریت درمان و پیشگیری از آنفولانزا در همدان، اظهار کرد: این همایش روز شنبه نهم آبانماه جاری به صورت یک دوره آموزشی در خصوص آنفولانزا با هدف مدیریت درمان و پیشگیری از این بیماری صورت می‌پذیرد.
وی تصریح کرد: در همایش کشوری مدیریت درمان و پیشگیری از آنفولانزا، فوکال‌پوینت‌های علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، کارشناسان این برنامه به تعداد 100 نفر و نیز از مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور دارند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه سال گذشته نیز این برنامه در استان همدان اجرا شد، گفت: البته در سال گذشته در یک نوبت در تهران نیز برگزار شد اما در سال جاری نخستین برنامه‌ای است که در این خصوص و در این سطح فقط در همدان برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: دوره آموزشی کشوری مدیریت درمان و پیشگیری از آنفولانزا، به نحوی آمادگی برای بیماری آنفولانزا است که در روزها و ماه های سرد سال شیوع پیدا می‌کند.
مجذوبی عنوان کرد: این برنامه برای اطلاع‌رسانی در راستای افزایش آگاهی‌های فوکال پوینت‌ها و کارشناسان برنامه آنفولانزا در سطح کشور است تا این قشر، آمادگی لازم را به لحاظ بحث درمان، پیشگیری و هم بحث واکسیناسیون آنفولانزا داشته باشند.
به گفته وی، آنفولانزا یکی از عفونت‌های ویروسی دستگاه تنفس است که توسط ویروسی به همین اسم ایجاد می‌شود و سه نوع  دارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: ویروس نوع A و B آنفولانزا علائم بسیار شدیدی دارند و مسئول همه‌گیری آنفولانزا در جامعه محسوب می شوند چرا که به صورت مداوم در حال تغییر بوده و هر سال نوع جدیدی از این ویروس‌ها بوجود آمده و در سراسر جهان پخش شده و باعث ابتلا افراد به آنفولانزا می‌شوند.
وی در پایان ابراز کرد: نوع C آنفولانزا نیز یک بیماری خفیف مثل سرماخوردگی می‌دهد و یا گاهی عفونت با آن بدون علامت بوده و هرگز باعث اپیدمی نمی‌شود.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول