اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست صنعت و تجارت کردستان:

قروه کمترین واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب را دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه شهرستان قروه کمترین واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب استان را داراست، میزان قانون‌مداری اصناف و بازاریان این شهرستان را مثال‌زدنی خواند.

قروه کمترین واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیروس شاه‌غیبی عصر امروز در دیدار فرماندار شهرستان قروه و فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی این شهرستان، اظهار داشت: شهرستان قروه با دارا بودن معادن غنی، اصناف مومن، معتقد و وفادار به نظام و انقلاب این شهرستان را به یکی از شهرستان‌های فعال، پویا و با ارزش استان کردستان تبدیل کرده  است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با وجود واحدهای تولیدی بسیار خوب، معادن غنی، محصولات کشاورزی مدرن و با کیفیت و مردمانی دلسوز و با پشتکار شهرستان قروه به گل سرسبد استان کردستان تبدیل کرده است.
وی خاطرنشان ساخت: در زمان اجرای طرح‌های مختلف در استان و به ویژه قانون هدفمندی یارانه‌ها مسئولان استان هیچ گونه نگرانی و دغدغه خاطری نسبت به شهرستان قروه نداشتند و این می طلبد دولت نگاه ویژه‌ای را به این شهرستان باشد.
به گفته شاه‌غیبی اصناف شهرستان قروه با کمترین توقع و انتظار از دولت و مجموع نظام بیشترین بازدهی را برای استان به ارمغان آورده‌اند و با اشاره به اینکه شهرستان قروه کمترین واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب استان را داراست، میزان قانون‌مداری اصناف و بازاریان این شهرستان را مثال‌زدنی خواند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به معدن طلای داشکسن قروه میزان اشتغالزایی این معدن را برای شهرستان و استان بیش از 3 هزار نفر عنوان کرد که انتظار می‌رود در روزهای آینده به طور رسمی بهره‌برداری از این معدن غنی آغاز شود.
شاه‌غیبی گفت: در کنار معدن طلای داشکسن قروه کارخانه تولید شمش طلا و صنایع پائین دستی هم ایجاد می‌شود تا ارزش افزوده این فلز ارزشمند به خود استان کردستان برگردانده شود.
وی با اشاره به سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کردستان، افزود: از برکات این سفر طرح توسعه کارخانه ذوب آهن غرب کشور است که در حال حاضر با تولید 70هزار تن شمش در آینده‌ای نزدیک و با ایجاد خط تولید جدید محصولات این واحد صنعتی به بیش از 420 هزار تن افزایش خواهد یافت که موجب اشتغالزایی بیش از 2 هزار نفر خواهد شد.

ادغام بازرگانی و صنعت در توسعه کردستان موثر است
در ادامه فرماندار شهرستان قروه با تشکر از همراهی مجموعه فعالان اقتصادی شهرستان قروه به ویژه اصناف و بازاریان این شهرستان آنان را یار و یاور سیاست‌های دولت خدمتگزار دانست.
فخری ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و صنایع و معادن را بسیار با ارزش توصیف کرد و افزود: برکات این ادغام به شهرستان قروه که دارای شرایط و ظرفیت‌های خوبی در تمام زمینه‌ها است، برمی‌ گردد.
وی خاطر نشان ساخت: با طرح‌ها و پروژه‌های در دست ساخت خوشبختانه در آینده‌ای بسیار نزدیک شاهد برچیده شدن معضل بیکاری در استان خواهیم بود که این جهش استان را به یک استان پیشرفته و توسعه یافته تبدیل خواهد کرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول