اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

بلیت الکترونیکی جایگزین پول و بلیت‌های کاغذی می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت:‌ از سال آینده طرح بلیت الکترونیکی را برای اتوبوس‌های شهری اجرا می‌کنیم به طوری که با حذف پول و بلیت‌های کاغذی تلاش می‌کنیم تا مردم از این امکانات مدرن استفاده کنند.

بلیت الکترونیکی جایگزین پول و بلیت‌های کاغذی می‌شود
صدیف بدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ‌فاز اول طرح بلیت الکترونیکی سال آینده در خودروهای ملکی شهرداری اجرا می‌شود و در صورت مثبت بودن نتایج در سایر اتوبوس‌های شهری عملیاتی خواهد شد.
این مسئول ضرورت احداث پارکینگ عمومی را در شهر اردبیل بسیار مهم و اساسی توصیف کرد و گفت: ‌در سال آینده بودجه تملک و اجرای یک پارکینگ عمومی مد نظر است و ما سعی می‌کنیم عوارض کسر پارکینگ را به احداث پارکینگ عمومی اختصاص داده به طوری که سال آینده یک پارکینگ عمومی را احداث و افتتاح می‌کنیم.
وی با بیان اینکه با دستگاه‌های مختلف اجرایی تفاهم‌نامه همکاری فی‌ما‌بین امضا کردیم، ابراز داشت:‌ این همکاری‌ها در تاریخ شهرداری اردبیل بی‌سابقه است به طوری که بر اساس رایزنی و تفاهم انجام شده، با دانشگاه محقق اردبیلی در کارهای تخصصی مطالعات و تحقیقات علمی در حوزه‌های مختلف به ویژه فضای سبز همکاری نزدیک خواهیم داشت.
شهردار اردبیل ادامه داد: از نظرات کارشناسان و متخصصان در حوزه فرهنگ شهرنشینی، عمرانی شهری و بسیاری از موضوعات دیگر استفاده می‌کنیم تا بتوانیم کارهای خود را زیربنایی و بسیار علمی و با آینده‌نگری درست انجام دهیم.
وی از افتتاح بازار طلافروشان اردبیل خبر داد و افزود: این پروژه نمود عینی و مناسب از مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های عمران شهر اردبیل است.
بدری بیان داشت: ‌یکسری پروژه‌ها نیز در دستور کار است که نظیر آن پروژه مشارکت سرای آجیل‌فروشی، لوله‌فروشی، بهسازی سرای وکیل، پروژه مشارکتی جایگزین محل اتوبوسرانی و تعدادی از پروژه‌های محدوده بافت فرسوده شهری است که برخی از آنها مراحل پایانی انتخاب پیمانکار و آغاز عملیات اجرایی پروژه را سپری می‌کنند.
این مسئول بحث فرهنگ‌سازی را در حمایت از سرمایه‌گذاران و جذب مشارکت‌های مردمی ضروری برشمرد و گفت: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی یکروزه تلاش می‌کنیم تا پرسنل شهرداری و کارکنان آن را بیشتر و بهتر با اهداف جذب سرمایه‌گذاران و مشارکت عمومی آشنا کنیم.
بدری اظهار داشت: نباید از این حوزه ترس و نگرانی و واهمه داشته باشیم چرا که بسیاری از کلانشهرها با ورود عالمانه به این حوزه امروز به موفقیت‌های بزرگی دست یافتند به طوری که ما پروژه مشارکتی کارواش مکانیزه شهر را مصوب کردیم که سال آینده عملیات اجرای آن نیز انجام می‌شود.
وی با یادآوری اینکه شهرداری اردبیل به دلیل شهرداری مرکزیت استان علاوه بر اهالی این منطقه به گردشگران و همشهریان اطراف اردبیل نیز ارائه خدمات می‌کند، گفت: با احتساب جمعیت ورودی شهرهای اطراف به اردبیل، روزانه به بیش از 700 هزار نفر ارائه خدمات می‌کنیم در حالی که جمعیت ثابت اردبیل 500 هزار نفر است.
 
اردبیل با وان ترکیه خواهر خوانده می‌شود
شهردار اردبیل در ادامه سخنان خود به خواهر‌خواندگی اردبیل با تیساواش‌واری مجارستان اشاره کرد و افزود: در روزهای آینده با اعزام هیئتی از کشور ترکیه و استان وان به اردبیل شاهد انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای خواهر‌خواندگی اردبیل با وان ترکیه خواهیم بود.
وی گفت:‌ علاوه بر این اقدام قرار است با همکاری مسئولان استان سرکنسولگری ترکیه در اردبیل راه‌اندازی شود.
شهردار اردبیل بیان داشت: در سفر به کشور مجارستان در کنار امضای تفاهم‌نامه همکاری و خواهر‌خواندگی اردبیل و تیساواش‌واری که از نظر اقلیم و شرایط آب و هوایی و تفریحی و گردشگری به اردبیل شباهت دارد مشخص شد که خاستگاه این شهر نیز ایرانی‌الاصل بوده و بسیاری از ساکنان آن مهاجران ایرانی بوده‌اند.
بدری در پایان اظهار داشت:‌ ثبت این خواهر خواندگی‌ها در کنار توسعه و گسترش روابط سیاسی و اقتصادی در توسعه کارهای زیربنایی و عمران شهری نیز بسیار موثر خواهد بود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول