اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم:

بانک تجهیزات پزشکی امانی نیازمند کمک خیران است

خبرگزاری فارس: معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم گفت: بانک تجهیزات پزشکی امانی به منظور گسترش فعالیت و اقدامات خود به کمک خیران نیازمند است.

بانک تجهیزات پزشکی امانی نیازمند کمک خیران است
امیرحسین علیمردانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به سابقه بانک تجهیزات پزشکی امانی در استان قم گفت: بانک تجهیزات امانی در سال 1385 برای نخستین بار در کشور به صورت داوطلبانه و افتخاری توسط اعضای داوطلب با هدف کمک به بیماران نیازمند و تامین تجهیزات کمک درمانی همشهریان راه‌اندازی و افتتاح شد.
وی افزود: از آنجا که جمعیت هلال احمر استان بودجه و اعتبارات دولتی ندارد، این مرکز با همکاری و هزینه خیرین و صندوق کمک به نیازمندان جمعیت هلال‌احمر در استان فعالیت می‌کند.
علیمردانی هدف از اجرای طرح بانک تجهیزات پزشکی امانی را گسترش فرهنگ تعاون و نیکو کاری در جامعه دانست و اظهار داشت: به منظور جلب مشارکت اعضا و داوطلبین تامین تجهیزات کمک درمانی به صورت رایگان در اختیار نیازمندان و بیماران قرار می‌گیرد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر 2 هزار و 905  نوع وسیله و تجهیزات به صورت امانی در اختیار شهروندان قرار گرفته است.
معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به محل استقرار این مرکز در درمانگاه خیریه حرمی عنوان داشت: این مرکز در دو نوبت صبح و عصر با حضور 30 نفر از داوطلبان باسابقه جمعیت هلال احمر استان پاسخگوی مسائل، سیاست‌ها و برنامه‌ریزی روزانه به مراجعه‌کنندگان این مرکز هستند.
وی در مورد نحوه واگذاری تجهیزات امانی به شهروندان افزود: متقاضیان دریافت تجهیزات با به امانت گذاشتن کارت شناسایی به مدت یک ماه و در صورت نیاز حداکثر به مدت دو ماه می‌توانند به صورت رایگان اقلام مورد نیاز خود را دریافت کنند.
علیمردانی بیان داشت: چنانچه متقاضیان با تاخیر وسیله مورد نیاز را باز گردانند، به منظور جبران خسارت باید وجه جریمه را به صندوق بانک واریز می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: با همکاری خیرین نوع‌دوست و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان 84 میلیون و 629 هزار و 750 ریال به صندوق اعانات بانک تجهیزات امانی به منظور خرید اقلام و تعمیر تجهیزات مستعمل واریز شده است.
معاون امور داوطلبان در خصوص تعداد امکانات و تجهیزات موجود در بانک تجهیزات پزشکی امانی ابراز داشت: تعداد دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی موجود در این مرکز 322 عنوان از قبیل ویلچر، تخت بیمارستان، تشک معمولی و مواج، دستگاه اکسیژن، ساکشن، واکر، عصا، هواساز و... است.
علیمردانی یادآور شد: جمعیت هلال احمر استان قم در راستای تجهیز و ساماندهی این مرکز نیازمند مساعدت و همکاری خیرین و نیکوکاران برای شرکت در طرح مشارکت این مرکز است.
وی در پایان گفت: این مرکز به منظور تسهیل و دسترسی بهتر شهروندان، به مرکز جمعیت هلال احمر استان به خیابان ساحلی انتقال می‌یابد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول