اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهبندان:

غدیر بزرگ‌ترین حادثه تاریخ بعد از بعثت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهبندان گفت: واقعه غدیر بزرگ‌ترین و مهم‌ترین حادثه تاریخ اسلام بعد از بعثت رسول اکرم(ص) به شمار می‌رود.

غدیر بزرگ‌ترین حادثه تاریخ بعد از بعثت است
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین عباسعلی خزاعی شنبه‌شب در جلسه برنامه‌ریزی ستاد غدیر شهرستان نهبندان اظهار داشت: ماه ذی‌الحجه سراسر معنویت و سعادت است که ابتدای آن مصادف با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه مرضیه(س) و در میانه آن عید سعید قربان و غدیر خم قرار دارد.
وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر با اهتمام مردم و برخی از علمای برجسته ایران اسلامی بنیاد غدیر تشکیل شده است، تصریح کرد: در حقیقت واقعه غدیر بزرگ‌ترین و مهم‌ترین حادثه تاریخ اسلام بعد از بعثت رسول اکرم(ص) به شمار می‌رود که متاسفانه افرادی در زمان سابق دست به دست هم دادند تا محوریت و پیام غدیر فراموش شود.
امام جمعه نهبندان با بیان اینکه آنچه در غدیرخم توسط پیامبر برای حاضران بیان شد، دستور خداوند و آیه قرآن بود، ادامه داد: پیامبر بارها در مراسم‌های چند نفری جانشینی امیرالمومنین(ع) و حق امامت وی را بعد خودشان اعلام کرده بودند.
خزاعی اضافه کرد: اما پیامبر در آخرین مراسم حج که به‌جای آوردند در این کنگره بزرگ بعد از ایراد تمامی فرایض و محوریت‌های دینی و اسلامی به طور علنی و صریح خلافت، جانشینی و ولایت علی(ع) را اعلام کردند.
وی یادآور شد: در غدیر خم خداوند بر پیامبر وحی کرد که اگر اینجا خلافت و ولایت علی(ع) را برای مردم بیان و علنی نکنی در واقع رسالت 23 ساله پیامبریت ناتمام می‌ماند.
امام جمعه نهبندان با اشاره به اینکه در واقعه غدیر خم همگان این پیام را شنیده و بیعت کردند، افزود: اما بعدها بر اساس فتنه‌ها و اتفاقات انجام شده پیام و محور غدیر به فراموشی سپرده شد اما امروزه پیروان و شیعیان با هر بضاعت و توان خویش باید درصدد نهادینه شدن و تبیین فرهنگ غدیر شوند.
خزاعی اذعان داشت: تلاش برای احیای پیام غدیر و تبیین این پیام در جامعه اسلامی در واقع بزرگ‌ترین حرکت به منظور تعظیم شعائر اسلامی است.
وی از روحانیت، آموزش و پرورش، هیئت‌های مذهبی، دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی و اصحاب رسانه خواست تا با اقدامات و عملکرد ارزشی خویش نقش بسزایی را در راستای تبیین فرهنگ و پیام غدیر ایفا کنند.
امام جمعه نهبندان گفت: باید با خرد جمعی و تعامل همدیگر سعی کنیم برنامه‌های هفته ولایت و بحث غدیر را در سطح شهرستان به طور گسترده و فراگیر اجرایی کنیم و با همت بخشداران باید ستادهای فرعی غدیر را تشکیل و این برنامه‌ها را به سطح روستاهای نهبندان سوق دهیم.
خزاعی با بیان اینکه عید غدیر و پیام اصلی آن باید به طور حقیقی در اذهان عمومی تداعی و تعمیق یابد، اظهار داشت: مهم‌تر از نهادینه‌سازی در واقع عمل به پیام غدیر است که باید مورد اهتمام قرار گیرد.
وی ادامه داد: برگزاری مراسم محوری، جشن تکلیف برای دانش‌آموزان، توزیع بسته‌های فرهنگی، دیدار با سادات و تجلیل از آنان، برپایی ایستگاه صلواتی، مسابقات فرهنگی، قرائت زیارت امین‌الله، گفتمان‌های غدیر در مدارس، مسابقات کتاب‌خوانی و صبحگاه غدیر از جمله برنامه‌های مهم این شهرستان برای این مناسبت مهم است.
امام جمعه نهبندان تصریح کرد: با توجه به تناسب ایام غدیر با مسجد الغدیر شهر نهبندان لذا مراسم محوری در این مسجد برگزار می‌شود و در آن مراسم از حضور مداح محوری نیز استفاده می‌کنیم.
در ادامه این جلسه اعضای حاضر عضو ستاد غدیر برنامه‌های خویش را اعلام کردند همچنین همکاری خویش را برای برگزاری برنامه‌های این مناسبت اعلام داشتند.
در این مراسم برای اجرای برنامه‌های غدیر در نهبندان مبلغی بیش از 25 میلیون ریال جمع‌آوری شد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول