اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری محقق شده است؛

اهدای 100 سری جهیزیه به نوعروسان نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نهبندان از اهدای 100 سری جهیزیه به نوعروسان زیر پوشش این نهاد در سال جاری خبر داد.

اهدای 100 سری جهیزیه به نوعروسان نهبندان
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، علی قریب شنبه‌شب در مراسم جشن ازدواج 50 مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) نهبندان اظهار داشت: طی سال گذشته 282 سری جهیزیه به ارزش ریالی 273 میلیون تومان به نوعروسان زیر پوشش این نهاد پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 100 سری جهیزیه به نوعروسان زیر پوشش امداد پرداخت شده است، تصریح کرد: ارزش این تعداد سری جهیزیه مبلغی معادل 100 میلیون تومان است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نهبندان ادامه داد: هم‌اکنون نیز 85 نوعروس این شهرستان در نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند.
قریب یادآور شد: در سال گذشته پرداخت هزینه ازدواج برای 63 نفر از آقایان زیر پوشش امداد که از خانواده‌های ایتام بودند نیز به ارزش 12 میلیون تومان انجام شد.
وی اذعان داشت: طی سال جاری و تاکنون در راستای کمک هزینه ازدواج آقایان نیز 35 نفر ثبت نام شدند که تا پایان آبان‌ماه جاری 7 میلیون تومان به آنها پرداخت می‌شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نهبندان با اشاره به اینکه سرانه هر نوعروس برای دریافت جهیزیه مبلغ یک‌میلیون تومان است، افزود: کمک هزینه ازدواج برای هر مرد نیز 200 هزار تومان است.
معاون سیاسی امنیتی فرماندار نهبندان نیز در این مراسم هدف از امر مقدس ازدواج را انسان‌سازی عنوان کرد و گفت: الگوی شایسته در زندگی مشترک شاخصه مهم محسوب می‌شود که زندگی اولیا خداوند به ویژه حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) بهترین اسوه برای زندگی سعادت‌آمیز در دنیا و آخرت به شمار می‌رود.
علی خزاعی اظهار داشت: جامعه و خانواده‌های اسلامی امروزه برای تربیت نسلی صالح و کارآمد نیازمند فرهنگ‌ و مدهای غربی نیست بلکه در مکتب اسلامی ما بهترین نسخه‌های شفابخش وجود دارد که هرگز برای انسان‌سازی نیازی به نسخه‌های غیر اسلامی نداریم.
وی با بیان اینکه ایثارگری و گذشت از دیگر شاخص‌های مهم زندگی مشترک است، اضافه کرد: اعتماد و صداقت در زندگی سبب تحکیم بنیان خانواده می‌شود که اگر امور زندگی با ریا و تظاهر پیش برود هرگز پایه‌های زندگی زناشویی استوار نمی‌مانند.
وی تصریح کرد: در زندگی باید از ائمه اطهار تمسک و تاسی جسته و برای زندگی سراسر با سعادت خویش باید از سیره و منش امامان معصوم(ع) الگوبرداری داشته باشیم.
معاون سیاسی امنیتی فرماندار نهبندان تحقق رسالت خطیر تربیت فرزند و نسل آینده را در گرو برنامه‌ریزی درست دانست و افزود: در ابتدا زندگی کوره راهی است که زوجین باید با برنامه و درایت به سمت روشنی گام بردارند.
خزاعی با تاکید بر آن که باید عاشقانه زندگی کنیم، یادآور شد: منظور از عاشقانه زندگی کردن بدان معناست که باید پیرو فرهنگ و ارزش‌های اسلامی باشیم تا کمبودها و فقدان مادیات در زندگی، انسان را نسبت به ادامه زندگی مشترک ناامید نسازد.
وی اتحاد و انسجام را سبب جلوگیری از ایجاد شکاف در زندگی مشترک دانست و گفت: بسیاری از ناهنجاری‌ها و بزهکاری‌ها در سطح اجتماع از شکاف‌های ایجاد شده در بین اعضای خانواده  به ویژه والدین به وجود می‌آید.
امام جمعه نهبندان نیز در ادامه این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: در این گونه مراسم باید ابعاد مختلف زندگی این بزرگواران را برای جامعه بازگو کنیم تا ازدواج آسان بیشتر مورد اهتمام خانواده‌ها قرار گیرد.
حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی خزاعی ادامه داد: بهترین پیوند و ازدواج مربوط به حضرت علی(ع) و فاطمه(س) است که در حقیقت ساده‌ترین ازدواج تاریخ اسلام است در صورتی که هر دوی این معصومین جز بزرگترین افراد جامعه اسلام بوده و هستند.
وی با اشاره به اینکه مرد و زن لباس یکدیگرند، تصریح کرد: زن و مرد باید در زندگی شریکان صادق یکدیگر و حافظ هم باشند همچنین ازدواج یکی از نشانه‌های خداوند است و می‌فرماید که ما از بین و جنس شما افرادی را برایتان برگزیدیم تا محبت شما در دلهاتان برقرار شود.
امام جمعه نهبندان افزود: برای زندگی سالم و اسلامی زندگی کردن باید ارزش‌ها و فرامین الهی را محوریت تمامی امور زندگی خویش قرار دهیم.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول