اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط بازرسان وزارت بهداشت آلمان صورت گرفت؛

بررسی استانداردهای بین‌المللی انتقال خون خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی از بررسی شاخص‌ها و استانداردهای بین‌المللی این اداره توسط بازرسان وزارت بهداشت آلمان خبر داد.

بررسی استانداردهای بین‌المللی انتقال خون خراسان رضوی
محمداسماعیل خیامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: بخش‌ها و پایگاه‌های مختلف این اداره‌کل با هماهنگی‌های انجام شده از سوی ستاد مرکزی انتقال خون کشور توسط تیم بازرسان و کارشناسان وزارت بهداشت کشور آلمان مورد ممیزی قرار گرفت.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: تیم بازرسان وزارت بهداشت آلمان متشکل از کارشناسان حوزه‌های فنی بخش‌های مختلف اداره‌کل را بر اساس شاخص‌ها و استانداردهای بین‌المللی مورد بررسی قرار دادند. 
وی در ادامه افزود: این ممیزی در راستای ارزیابی‌های دوره‌ای از فرایندهای مختلف تولید فرآورده‌های خونی و به‌ویژه مراحل تولید، بررسی، نگهداری و ترخیص پلاسمای تولیدی در انتقال خون استان برای مصارف صنعتی انجام شد.
خیامی تاکید کرد: در این بازرسی، بخش‌های فنی شامل پایگاه‌های اهدای خون، آزمایشگاه‌ها، واحدهای کنترل کیفیت ، تضمین کیفیت، سردخانه‌های نگهداری محصولات خونی، انبارهای نگهداری مواد و تجهیزات و نیز مستندات متنوع انجام صحیح و منظم فرایندهای مرتبط در اداره‌کل مورد بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه نتایج حاصله، منطبق بر ملزومات استاندارد جهانی و مورد نظر ارزیابی شد ادامه داد: این بازرسی با هدف  کنترل دقیق مراحل و نتایج فعالیت‌ها در راستای ارتقای استاندارد و سلامت محصولات خونی و پلاسمای تولیدی صورت گرفت که نتایج ارزیابی‌ها حاکی از انجام قابل قبول وظایف و فعالیتها در انتقال خون استان بود.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی تصریح کرد: تایید مراحل تولید پلاسمای صنعتی از سوی این گروه کارشناسان، برای صدور مجوز ارسال و پالایش پلاسماهای تولیدی برای تهیه داروهای مشتق از پلاسما ضروری و تعیین‌کننده است.
خیامی در ادامه بیان داشت: با نتایج حاصله، پلاسمای تولیدی انتقال خون استان برای این منظور مجددا مورد تایید قرار گرفته و مجوز بهره‌برداری مربوطه را دریافت کرد.
وی افزود: اخذ مجوز بهره‌برداری صنعتی از پلاسماهای تهیه شده، لازمه  خودکفایی کشور در  تامین پلاسمای سالم بعنوان ماده اولیه تولید داروهای مشتق از پلاسما است که در کشور مصارف متنوع داشته و در درمان و پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها کاربرد دارند. 
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول