اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور امور قرآنی استاندار قزوین:

بخش خصوصی در فعالیت‌های قرآنی مشارکت کند

خبرگزاری فارس: مشاور امور قرآنی استاندار قزوین گفت: با توجه به تأکید رئیس جمهور در سفر سوم ایشان به استان مبنی بر جلب مشارکت بخش خصوصی در رابطه با فعالیت‌های قرآنی، بنابراین باید اقدام لازم صورت گیرد.

بخش خصوصی در فعالیت‌های قرآنی مشارکت کند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، مجید وفاپور در چهارمین جلسه شورای قرآنی استان اظهار کرد: این شورا سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و تأمین بودجه را در خصوص مسائل و فعالیت‌های قرآنی در استان بر عهده دارد.
وی افزود: در اختیار داشتن بانک اطلاعاتی قوی در خصوص تعداد کانون‌ها، مهدها و جوامع قرآنی و یا هر تشکلی که در استان در این خصوص فعالیت می‌کند اعم از نوع فعالیت برنامه‌های اجرایی آنها برای برنامه‌ریزی لازم است و تشکیل یک بانک اطلاع کامل در خصوص فعالیت قرآنی در استان برای یک برنامه‌ریزی مناسب، جلوگیری از موازی کاری، انجام برنامه‌ها، تقویت مشارکت و غیره ضروری است.
مشاور امور قرآنی استاندار قزوین اضافه کرد: با توجه به تأکید رئیس جمهور در سفر سوم ایشان به استان مبنی بر جلب مشارکت بخش خصوصی در رابطه با فعالیت‌های قرآنی، بنابراین باید اقدام لازم صورت گیرد.
وی عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان که به فعالیت‌های قرآنی می پردازند، با اطلاع‌رسانی مناسب از نوع فعالیت‌ها، زمان و چگونگی برنامه‌های خود، دبیرخانه شورا و سایر دستگاه‌های اجرایی را مطلع سازند تا با یک هم‌پوشانی مناسب و حمایت‌های لازم از برنامه‌های قرآنی شاهد حضور پررنگ اقشار مختلف مردم نیز در این برنامه‌ها باشیم.
وفاپور با اشاره به حمایت از کانون‌های قرآنی یادآور شد: به کانون‌های قرآنی فعال بیشتر بها داده می‌شود و مورد حمایت قرار می‌گیرند.
وی در ادامه بر آموزش قرآن در مدارس توسط مدرسان قرآن تأکید کرد و گفت: آموزش قرآن در مدارس و مقاطع مختلف تحصیلی باید توسط مدرسان قرآن صورت گیرد تا کیفیت لازم را داشته و دانش‌آموزان را به قرآن‌آموزی علاقه‌مندتر سازد.
برگزاری جشنواره قرآنی، برگزاری برنامه شمیم قرآن و خانواده، برگزار محفل انس هفتگی با حضور دانشجویان خارجی و ایرانی، برگزاری برنامه تفسیر برای اساتید دستگاه‌های استان، برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن برای مقاطع مختلف تحصیلی، برگزاری کلاس‌های قرآنی در سطوح مختلف برای فرهنگیان و اولیا دانش‌آموزان در قالب 160 کلاس قرآنی، برگزاری مسابقات نور الهدی و غیره از جمله برنامه‌های اعلام شده دستگاه‌ها در این جلسه بود.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول