اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون مدیریت امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قم:

تولیدات دام و طیور قم مازاد بر نیاز است

خبرگزاری فارس: معاون مدیریت امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: تولیدات دام و طیور استان قم مازاد بر نیاز بوده که به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

تولیدات دام و طیور قم مازاد بر نیاز است
محرم رازقی‌منش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به عملکرد معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان در سال 89 اظهار کرد: 35 هزار و 200 تن گوشت مرغ در استان در سال گذشته تولید شد که با احتساب سرانه مصرف 21 کیلوگرم، نیاز کل استان 23 هزار و 682 تن معادل 67 درصد برآورد شده است.
وی خاطرنشان کرد: مازاد بر نیاز استان در زمینه گوشت مرغ 11 هزار و 518 تن بوده که این میزان به استان‌های دیگر صادر می‌شود.
معاون مدیریت امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به تولیدات استان در زمینه گوشت قرمز گفت: 35 هزار تن گوشت قرمز در سال گذشته در استان تولید شد که با احتساب سرانه مصرف 12 کیلوگرم، 39 درصد نیاز وجود دارد.
وی عنوان کرد: 21 هزار تن تولیدات گوشت قرمز معادل 61 درصد مازاد نیاز استان در سال گذشته بود که به استان‌های همجوار صادر می‌شود.
رازقی‌منش به میزان تولید تخم‌مرغ در استان قم اشاره کرد و افزود: میزان تولید تخم مرغ استان 56 هزار و 528 کیلوگرم، سرانه مصرف 10 کیلوگرم و درصد نیاز استان 20 درصد است که از این میزان 45 هزار و 251 تن تخم‌مرغ از استان صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه 148 هزار تن تولید شیر در استان در سال گذشته صورت گرفت، گفت: با در نظر گرفتن سرانه مصرف شیر هر شهروند قمی 87 درصد شیر تولیدی در استان مصرف شده است.
معاون مدیریت امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قم خاطرنشان کرد: با احتساب جمعیت استان به تعداد یک میلیون و 100 هزار نفر، در زمینه تولید محصولات و فرآورده‌های دام و طیور در استان مازاد بر نیاز داریم که این میزان به استان‌‌های دیگر صادر می‌شود.  
وی عنوان کرد: اکنون در زمینه تولیدات دام و طیور در استان به خودکفایی رسیدیم و باید بیش از نیمی از تولیدات خود را به استان‌های دیگر صادر کنیم.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول