اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:

افزایش 60 درصدی نمایشگاه‌های کتاب مدارس خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از افزایش 60 درصدی نمایشگاه‌های کتاب در سطح مدارس خراسان جنوبی خبر داد.

افزایش 60 درصدی نمایشگاه‌های کتاب مدارس خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمیدرضا وردی ظهر امروز در بازدید از ششمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های این نهاد در زمینه ترویج کتاب‌خوانی اظهار داشت: در سال جاری نمایشگاه‌های کتاب در استان خراسان جنوبی از 130 نمایشگاه در سال گذشته به 200 نمایشگاه افزایش یافته است.
وی برپایی نمایشگاه کتاب در هفته دفاع مقدس و شرکت در نمایشگاه "با نوای کاروان" را از اقدامات صورت گرفته توسط سازمان آموزش و پرورش خراسان جنوبی در زمینه کتابخوانی دانست.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به وجود 434 کتاب‌خانه در مدارس خراسان جنوبی گفت: با توجه به کتاب‌های موجود در آنها سرانه کتاب به ازای هر دانش‌آموز هشت جلد کتاب است.
وردی از افزایش 400 کتاب‌خانه کلاسی در مدارس خراسان جنوبی خبر داد و افزود: در مدارس مقطع ابتدایی و برای استفاده دانش‌آموزان این مقطع از کتاب، تأسیس کتاب‌خانه‌های کلاسی را در دستور کار این نهاد قرار دادیم که در این زمینه 250 کتابخانه کلاسی در سطح مدارس استان راه‌اندازی شده است.
وی ادامه داد: با امور کتابخانه‌های استان مذاکراتی را انجام داده‌ایم که دانش‌آموزان بتوانند در هفته کتاب به صورت رایگان به عضویت کتابخانه‌های عمومی درآیند.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به تأثیرگذاری نمایشگاه‌های کتاب در ترویج کتاب‌خوانی اذعان کرد: این نمایشگاه‌ها در صورتی با استقبال بیشتر مواجه می‌شوند که بن‌هایی ویژه دانش‌آموزان برای خرید در اختیار خانواده‌ها، یا مسؤلان مدارس قرار گیرد.
وردی افزود: باید خانواده‌های کم درآمد شناسایی و تخفیف‌های ویژه‌ای برای خرید کتاب به آنها اختصاص یابد.
وی ارائه کتاب‌هایی متناسب با علایق و شرایط سنی دانش آموزان مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه را به عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک نمایشگاه خوب برشمرد.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اختصاص غرفه‌هایی برای کودکان ونوجوانان را از دیگر ویژگی‌های یک نمایشگاه دانست و یادآورشد: تعداد کتاب‌های ادبیات پایداری و دفاع مقدس باید در سطح نمایشگاه‌ها افزایش پیدا کند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول