اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان خبر داد:

انتشار کتاب نقش روحانیون گیلانی در دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان از تدوین و چاپ کتاب نقش روحانیون گیلانی در انقلاب و دفاع مقدس خبر داد.

انتشار کتاب نقش روحانیون گیلانی در دفاع مقدس
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام محمد جمالی بعد از ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیون بسیجی گیلان انقلاب اسلامی را عامل تعیین کننده در بیداری ملت‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی در تاریخ معاصر مانند بعثت نوینی بوده که پیام آزادی ملت‌ها و استقلال، اعتماد به‌نفس و حاکمیت ارزش‌های متعالی دین را فراروی بشریت قرار داده است.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی طرح جدیدی در جغرافیای فرهنگی سیاسی دنیا پایه‌گذاری کرده است، افزود: جمهوری اسلامی ایران ام‌القرای نهضت بیداری است.
جمالی روحانیت متعهد اسلامی را پرچمداران مبارزه با رژیم طاغوتی و ستم‌شاهی و پیشگامان رهبری فکری و سیاسی در استقرار نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: روحانیت متعهد اسلامی توطئه‌ها و تهاجم‌های سیاسی، فرهنگی و نظامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی را دفع کرده است.
رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان جنگ تحمیلی را تبلور تمام توطئه‌ها و تمرکز قوای استکبار به منظور سقوط میهن اسلامی و مهار کردن گسترش انقلاب بین ملت‌ها توصیف کرد و ابراز داشت: جایگاه و نقش روحانیت در انقلاب و دفاع مقدس، فراز زرین و برجسته‌ای بوده که تاریخ شاهد آن است.
وی تبیین شرایط سیاسی اجتماعی برای مردم را یکی از نقش‌آفرینی‌های روحانیت ذکر کرد و بیان داشت: ایجاد انگیزه برای حضور در صحنه‌های تکلیف، همراهی با رزمندگان، هدایت و پشتیبانی‌های مردم از جبهه‌های جنگ، تبلیغ و معنویت‌افزایی در سنگرها و میدان‌های نبرد، رزمندگی، مدیریت و فرماندهی گردان، تیپ، لشکر، قرارگاه و فرماندهی جنگ و همچنین تاثیر در ارتقای روحیه معنوی اسرای ایرانی در عراق از دیگر صحنه‌های نقش‌آفرینی روحانیت متعهد بود.
جمالی درصد شهدای روحانی جنگ تحمیلی را چند برابر دیگر اقشار و صنوف خواند و اذعان داشت: تعداد 5 هزار روحانی در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند.
رئیس سازمان طلاب و روحانیون گیلان با اشاره به 140 طلبه و روحانی شهید استان، خاطرنشان کرد: وظیفه حفظ آثار گرانقدر شهدای عظیم‌الشان، تبیین اهداف و آرمان‌ها و نیز انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل کنونی و آینده به عهده این سازمان است.
وی به کنگره روحانی شهید میرزا کوچک و 140 شهدای روحانی گیلان اشاره کرد و افزود: شناسایی روحانیون شهید در استان، جمع‌آوری، حفظ و ماندگار کردن آثار شهدا، معرفی شهدا به جامعه، تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس و انقلاب، آشنا کردن جامعه به‌ویژه جوانان و طلاب با اهداف، آرمان‌ها و حماسه‌آفرینی‌های شهدای روحانی از اهداف این کنگره است.
جمالی مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن را یکی از اهداف کنگره روحانی شهید میرزا کوچک و 140 شهید روحانی گیلان عنوان کرد و اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، تکریم و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، جمع‌آوری آمار شهدای روحانی، ایثارگران، طلبه و روحانی، جمع‌آوری آثار شخصی شهدای روحانی و تدوین و نشر علمی ادبی مجموعه مقاله‌ها، کتاب، شعر و داستان از دیگر اهداف این کنگره است.
رئیس سازمان طلاب و روحانیون گیلان از تهیه و تولید فیلم مستند گزارشی و داستانی شهدای گیلان خبر داد و تصریح کرد: یادواره شهدای روحانی در تمام شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
وی به تدوین و تولید فیلم مستند چهار شهید شاخص روحانی گیلان و دیگر شهدای روحانی دفاع مقدس استان اشاره کرد و گفت: کتاب نقش روحانیون گیلان در انقلاب و دفاع مقدس تدوین و چاپ می‌شود.
جمالی با بیان اینکه آلبوم روحانیت در دفاع مقدس با تصاویر جذاب و زیبا تهیه می‌شود، خاطرنشان کرد: ساخت و نصب تندیس و یادمان شهدای روحانی در مدرسه‌های علمیه و ورودی شهرستان‌ها در حال اجراست.
رئیس سازمان طلاب و روحانیون گیلان تدوین و ساخت فیلم سینمایی روحانیت در دفاع مقدس، تهیه و تدوین کتاب جامع روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی، فراخوان جشنواره فرهنگی مقاله‌نویسی ویژه شهدای روحانیت و طراحی و پیاده‌سازی سایت ویژه شهدای روحانی استان را از جمله برنامه‌های پیشرو در این سازمان بیان کرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول