اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گمرکات خراسان جنوبی خبر داد:

کاهش 67 درصدی پرونده‌های قاچاق کالا در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون کل گمرکات خراسان جنوبی از کاهش 67 درصدی پرونده‌های قاچاق کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته در خراسان جنوبی خبر داد.

کاهش 67 درصدی پرونده‌های قاچاق کالا در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی حمیدی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بیرجند اظهار داشت: در شش ماه نخست سال جاری تعداد 146 پرونده قاچاق کالا در استان کشف شده در حالی که این میزان در سال گذشته 447 فقره پرونده قاچاق کالا بوده که نشان دهنده کاهش پرونده‌های قاچاق کالا در استان است.
وی تعداد پرونده قاچاق کالا با ارزش بالای 10 میلیون ریال را طی این مدت 105 فقره دانست و گفت: در مدت مشابه سال گذشته این تعداد 161 فقره پرونده بوده و در این بخش 35 درصد کاهش داشته‌ایم.
معاون گمرکات خراسان جنوبی گفت: ارزش ریالی پرونده‌های شش ماه امسال 37 میلیارد و 503 میلیون ریال و ارزش ریالی پرونده‌های مدت مشابه سال گذشته 8 میلیارد و 224 میلیون ریال بوده که در سال جاری پرونده‌ها از این لحاظ 356 درصد افزایش داشته است.
وی اظهار داشت: در سال جاری قاچاق کالا به سبب جعل اسناد گمرکی و قاچاق ترانزیتی کالا بوده است.
مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز با اشاره به آمار کشفیات قاچاق کالا از سطح واحدهای صنفی شهرستان بیرجند افزود: تعداد 860 مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان در سال جاری به عمل آمده است.
امید پژوهان ادامه داد: تعداد 55 واحد صنفی در این بازرسی‌ها متخلف شناخته که یک هزار و 716 مورد بسته تنباکو، 51 هزار و 460 نخ انواع سیگار و 13 کیلوگرم ناس افغانی و 13 بسته کبریت از واحدهای صنفی سطح شهرستان بیرجند کشف شد.
وی از کشف 840 قلم انواع لوازم آرایشی در هفت ماه نخست سال جاری خبر داد و افزود: تعداد 17 مورد گشت بازرسی مشترک با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی در سطح واحدهای صنفی استان به عمل آمده است.    
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول