اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نیر:

حفظ بی‌طرفی در انتخابات ویژگی مردم‌سالاری دینی است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نیر گفت: حفظ بی‌طرفی در انتخابات نماد و نشانه حقیقی از دموکراسی و مردم‌سالاری دینی در جامعه است.

حفظ بی‌طرفی در انتخابات ویژگی مردم‌سالاری دینی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحمید عباداللهی عصر امروز در همایش مسئولان هیئت نظارت بر انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رعایت این اصل در 33 سال گذشته سبب شده تا انتخابات در این نظام بدون خدشه و کوچک‌ترین خطا و اشتباهی انجام شود به طوری که امروز نیز به رعایت این اصل اساسی به ویژه در جذب مشارکت‌های مردمی نیاز است.
وی تصریح کرد: مردم وقتی آگاهی کسب کنند که مجریان و مسئولان برگزاری انتخابات کوچک‌ترین دخالتی در انتخابات نداشته و در منتخب شدن کاندیداها هیچ اقدام جانبدارانه‌های انجام نمی‌دهند، با اطمینان قلبی در پای صندوق رأی حاضر شده و به بهترین شکل رأی خود را به صندوق می‌ریزند.
عباداللهی در ادامه خاطر نشان کرد: در کنار این ویژگی‌ها حضور آحاد مردم در صحنه انتخابات یکی دیگر از بارزترین ویژگی انتخابات کشورمان اعلام کرد و ادامه داد: این حضور در نهایت آزادگی و استقلال فردی انجام می‌شود چرا که مردم با احساس ادای تکلیف سنگر انقلاب را برای جولان دادن دشمن خالی نگذاشته بلکه سعی می‌کنند تا استکبار جهانی را در گام اول مغلوب و ناکام بگذارند.
این مسئول به پیچیدگی انتخابات مجلس شورای اسلامی و تعهد کاندیداها در این انتخابات اضافه کرد: در عین حفظ قانون و مقررات با افراد خاطی و متقلب که اقدام به تبلیغات زودهنگام و یا تشکیل برخی از جلسات می‌کنند، برخورد می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم در روند سلامت انتخابات کوچک‌ترین خدعه و خدشه‌ای وارد شود.
وی صیانت و حفظ آرای مردم را مهم‌ترین دغدغه مجریان انتخابات اعلام کرد و گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری در کرمانشاه اعلام کردند باید دو اصل قانونمداری و جلب مشارکت‌های مردمی در انتخابات پیش رو رعایت شود چرا که پایبندی به این اصول سلامت و صحت انتخابات را شایسته و بهتر رقم می‌زند.
عباداللهی تلاش بدخواهان نظام را در بی‌انگیزه کردن مردم به انتخابات و القای حضور تشریفاتی آنها افزود: دشمن سعی می‌کند این اندیشه را که صحنه انتخابات در ایران تشریفاتی و بدون پشتوانه مردمی است، در افکار و ذهن مردم وارد کنند در حالی که باید مراقب بود از این دسیسه خطرناک نیز با هوشیاری و آگاهی سلامت بیرون آمد.
به گزارش فارس، فرماندار نیر حفظ آبروداری را در انتخابات مهم توصیف کرد و اظهار داشت: ما نباید اجازه دهیم عده‌ای افراد بی‌حرمت و بی‌آبرو حریم کاندیداها را بشکنند و یا آنها را وادار به جبهه‌گیری علیه کاندیداهای دیگر بکنند در حالی که ما در کنار حفظ بی‌طرفی اما هرگز اجازه نمی‌دهیم برخی افراد با تهمت‌زنی‌ها و تحلیل‌های غلط نظام، عملکرد دولت و مسئولان را زیر سئوال ببرد.
به گزارش فارس، در این جلسه رئیس هیئت نظارت شهرستان نیر در سخنانی خاطر نشان کرد: این‌که عده‌ای می‌خواهند با تبلیغات زودهنگام موج سواری کنند، حرکتی غیرقانونی است و از همه کاندیداهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتظار داریم خود با پایبندی به قانون اجازه ندهند حساسیت‌های انتخاباتی و برخی تنش‌ها به وقوع بپیوندد.
ترحم بخشی تصریح کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاباتی است که می‌تواند صحنه تکرار موفقیت ملت ایران همچون انتخابات گذشته باشد که در این باب بصیرت و هوشمندی بیش از هر زمان دیگر نیاز است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول