اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محلات خبر داد:

برداشت زعفران از 12 هکتار از مزارع محلات

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محلات از آغاز برداشت زعفران در سطح 12 هکتار از مزارع زعفران این شهرستان خبر داد.

برداشت زعفران از 12 هکتار از مزارع محلات
علی صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: با آغاز برداشت زعفران پیش‌بینی می‌شود حدود 50 کیلوگرم زعفران از مزارع شهرستان برداشت شود.
وی با اشاره به برداشت بید قرمز  تصریح کرد: برداشت بید قرمز نیز در سطح 60 هکتار از باغات بید قرمز شهرستان در حال انجام است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محلات با بیان اینکه بید قرمز به کشورهای اروپایی صادر می‌شود، خاطرنشان ساخت: این محصول از مهم‌ترین صادرات گل و گیاه شهرستان است که در طول برداشت این محصول 150 نفر به مدت چهار ماه مشغول به کار خواهند شد.
صفری همچنین از آغاز برداشت چغندر در مزارع شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود 18 هزار تن چغندر قند از سطح مزارع شهرستان برای ارسال به کارخانه‌های قند برداشت شود.
وی بیان کرد: برداشت ذرت در سطح 130 هکتار در شهرستان انجام گرفته و متوسط عملکرد تولید محصول حدود 45 تن در هکتار  است که حدود 95 درصد از برداشت پایان یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محلات در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: 29 فقره پرونده تسهیلات بهینه سازی مصرف انرژی در واحدهای گلخانه‌ای به بانک کشاورزی ارجاع داده شده است که چند فقره آن اجرا و به اتمام رسیده و مابقی در حال اجراست.
به گفته وی تعداد 8 قطعه گلخانه استاندارد  نیز در فاز جدید دهکده گل محلات در حال ساخت است و اخیرا نیز دوره آموزش ترویجی گل و گیاه با حضور سرمایه‌گذاران گل و گیاه در دهکده گل و گیاه برگزار شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول