اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی گلستان خبر داد:

پیشکسوتان صنایع دستی گلستان از مزایای بیمه بی‎بهره‎اند

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: هنرمندان پیشکسوت صنایع دستی گلستان از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره‎ای نمی‎برند.

پیشکسوتان صنایع دستی گلستان از مزایای بیمه بی‎بهره‎اند
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی اظهار داشت: از نیمه سال 1389 تاکنون یک‌هزار و 620 هنرمند گلستانی موفق به دریافت کارت مهارت حرفه‎ای شده‎اند که از این تعداد 782 نفر، در رشته‎های کددار صنایع دستی به سازمان تامین اجتماعی معرفی شده و از مزایای بیمه بهره‎مند شدند.
وی خاطرنشان کرد: گواهینامه مهارت حرفه‎ای هنرمندان صنایع دستی گلستان، یکی از مدارک اصلی تفاهمنامه طرح بیمه شاغلان صنایع دستی است.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: از بین این بیمه‎شدگان، هنرمندان شاخص صنایع دستی گلستان نیز بیمه شده‎اند اما پیشکسوتان صنایع دستی با توجه به سابقه فعالیت و نیازمندی بیشتر به مزایای این بیمه، به دلیل کهولت سن (بالای 50 سال) از مزایای این بیمه بی‎بهره‎اند.
عباسی اظهار امیدواری کرد: با تدابیر و حمایت‎های تامین اجتماعی، پیشکسوتان صنایع دستی این استان نیز بیمه شده و با بهره‎مندی این هنرمندان و صنعتگران از مزایای بیمه‎ای، حمایت‎های لازم از این قشر زحمتکش به عمل آمده و گام مثبتی برای رونق صنایع دستی استان برداشته شود.
تعداد 6 هزار و 612 هنرمند صنایع دستی در استان گلستان فعالیت می‎کنند که حدود 400 هنرمند و صنعتگر این استان پیشکسوت هستند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول