اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرودگاه بین المللی آبادان خبر داد:

تجهیز پارکینگ فرودگاه آبادان به دستگاه اطفای حریق

خبرگزاری فارس: سرپرست فرودگاه بین‌المللی آبادان از مجهز شدن پارکینگ فرودگاه آبادان به دستگاه‌های اطفای حریق پودر خشک خبر داد.

تجهیز پارکینگ فرودگاه آبادان به دستگاه اطفای حریق
محمدرضا رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: پودر شیمیایی و پودر خشک عبارتند از گرد بعضی مواد شیمیایی مانند کربنات‌ها، سولفات‌ها و فسفات‌ها که جهت خاموش کردن حریق به کار می‌روند.
وی افزود: به منظور ارتقا و حفظ ایمنی و افزایش سرعت عمل در مقابله با حوادث احتمالی، پنج عدد دستگاه اطفای حریق 50 کیلوگرمی پودر خشک به همراه سایبان مخصوص با همکاری پرسنل ایمنی و آتش‌نشانی فرودگاه آبادان در محوطه پارکینگ هواپیما نصب شد.
رضایی خاطرنشان کرد: این دستگاه‌ها جایگزین دستگاه‌های اطفای حریق قدیمی و فرسوده فرودگاه شدند.
سرپرست فرودگاه بین‌المللی آبادان تصریح کرد: در گذشته نحوه استفاده از پودر شیمیایی به این شکل بود که تعدادی قوطی و یا ظرف را از پودر پر می‌کردند و در جاهای مختلف قرار می‌دادند و به محض شروع آتش‌سوزی افراد مسئول در قوطی‌ها را باز کرده و پودر را بر روی آتش می‌پاشیدند.
وی اضافه کرد: این تکنیک در اغلب موارد با ناکامی مواجه می‌شد ولی با گذشت زمان برای پاشیدن پودر بر روی آتش دستگاه‌های اطفای حریق پودری طراحی و ساخته شدند.
رضایی در خصوص اجرای این طرح گفت: این طرح در راستای برنامه‌ریزی اداره کل ایمنی و آتش‌نشانی شرکت فرودگاه‌های کشور در خصوص مجهز نمودن فرودگاه‌ها و ارتقای ضریب ایمنی در مواقع بروز حوادث احتمالی اجرا شده است.
سرپرست فرودگاه بین‌المللی آبادان اضافه کرد: مزایای این نوع سیستم اطفای حریق، هزینه مناسب و سرعت عمل و اطفای آنی حریق است.
وی اظهار داشت: این دستگاه‌ها تحت آزمایش‌های گوناگون در جهان قرار گرفته و کاربرد مؤثر را در سخت‌ترین شرایط به اثبات رسانده‌اند.
رضایی در پایان گفت: این دستگاه‌ها توسط اداره کل ایمنی و آتش‌نشانی شرکت فرودگاه‌های کشور خریداری و به فرودگاه بین‌المللی آبادان تحویل و نصب شده است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول