اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پارلمانی رئیس جمهور:

قوانین خصوصی‌سازی خوب پیاده نشده است

خبرگزاری فارس: معاون پارلمانی رئیس جمهور با انتقاد از عدم اجرای صحیح قانون خصوصی‌سازی در کشور گفت: همه مفاد این قانون پیاده نشده و در سالی که به نام جهاد اقتصادی است باید اهتمام بیشتری در این خصوص داشته باشیم.

قوانین خصوصی‌سازی خوب پیاده نشده است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی ظهر امروز در سومین نشست همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی در تبریز اظهار داشت: برای رهایی از اقتصاد سنتی باید با نقد کردن چالش‌های اقتصادی با استفاده از ایده‌های علمی و مقالات راهگشا همت صورت گیرد.
وی افزود: جنگ تحمیلی می‌توانست به عنوان سکویی برای دور شدن از شیوه نادرست اقتصاد دولتی مورد استفاده قرار گیرد ولی اکنون نیز می‌توان با رو آوردن به بخش خصوصی به عنوان یکی از منویات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به تحقق اهداف اقتصادی نظام کمک کرد.
میرتاج‌الدینی بر ضرورت تحول اقتصاد دولتی به خصوصی تاکید کرد و گفت: با صادرات غیرنفتی توانمندی بخش خصوصی آشکار می‌شود و البته در این بین هدفگذاری صادراتی دولت با استفاده از همین بخش تحقق می‌یابد.
وی تجمیع ثروت در دست یک عده خاص را موجب ایجاد تورم و فساد دانست و افزود: گردش ثروت در جامعه باید بر اساس عدالت باشد تا منافع عموم تامین شود.
 
 
انتقاد از عدم اجرای صحیح قانون خصوصی سازی

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با انتقاد از عدم اجرای صحیح قانون خصوصی‌سازی در کشور گفت: همه مفاد این قانون پیاده نشده و در سالی که به نام جهاد اقتصادی نامیده شده باید اهتمام بیشتری در این خصوص داشته باشیم.
میرتاج‌الدینی در خصوص جهاد اقتصادی نیز اظهار داشت: هر فعالیت اقتصادی را نمی‌توان جهاد اقتصادی نامید چرا که این امر شاخصه‌هایی دارد و انگیزه الهی و مقابله با تحریم از جمله آنهاست.
وی اضافه کرد: جهاد اقتصادی با رانت‌خواری، امتیاز طلبی، سوءاستفاده از موقعیت و دور زدن قانون سازگار نیست.
میرتاج‌الدینی همچنین با اشاره به اختلاس اخیر از سیستم بانکی کشور گفت: وقوع این اتفاق به برنامه‌های اقتصادی دولت ضربه زد اما برای آنکه بیش از این اعتماد ملت سلب نشود قوه مجریه و قضائیه باید با سرعت به آن رسیدگی کنند.
 
 رتبه ایران در تولید ناخالص ملی داخلی متوسط است

وی اضافه کرد: برای تحقق بخشیدن به اهداف سال جهاد اقتصادی حرکتی جهشی نیاز داریم تا مشکلات این مسیر ناهموار را برطرف کنیم و واحدهای صنعتی نیز باید برای جلوگیری از ضرردهی خود اقدام به برنامه‌ریزی‌های لازم و هدفمند کنند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه رتبه ایران در خصوص تولید ناخالص ملی داخلی در حد متوسط است، گفت: برای افزایش رفاه عمومی باید این تولید دو برابر شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول