اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

اقدامات فرهنگی بدون بودجه مناسب ابتر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: گرچه همت و برنامه‌ریزی در کارهای فرهنگی بسیار مهم است اما بدون بودجه مناسب اقدامات فرهنگی در رقابت با فناوری و رونق جهان امروز بی‌نتیجه است.

اقدامات فرهنگی بدون بودجه مناسب ابتر است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا حسینی ‌در جمع خبرنگاران قرآنی اظهار داشت: در سال جاری، جشنواره مطبوعات با نشست خبرگزاری ایکنا آغاز شد و شکل جشنواره نیز تغییر کرده و به جای نمایشگاه ‌مطبوعات، نشست سه روزه اصحاب مطبوعات را برگزار می‌کنیم.
وی افزود: خبرگزاری ایکنا باید به گونه‌ای عمل کند که علاقه‌مندان قرآنی در کوتاه‌ترین زمان از جدیدترین اخبار و برنامه‌های قرآنی جهان اسلام در زمینه قرائت، تفسیر و آموزش مطلع شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: ارائه آرشیو تفاسیر قرآنی، انواع  قرائت‌ها، اطلاعات نخبگان قرآنی و جدیدترین افرادی که وارد عرصه قرآن شده‌اند و از دیگر بخش‌های مهمی بوده که لازم است در این خبرگزاری به آن پرداخته شود.
وی ادامه داد: با توجه به علاقه جوانان به بحث‌های چالشی لازم است به این نکته در این خبرگزاری توجه ویژه شود ضمن اینکه این چالش‌ها می‌تواند مثبت و راهگشا باشد.
حسینی تاکید کرد: از دیگر محورهای زیبا و جذابی که می‌تواند مورد بررسی این خبرگزاری قرار گیرد آموزش قرآن در سنین مختلف از کودکی تا بزرگ‌سالی و میزان اهمیت به آن در آموزش و پرورش است.
وی اضافه کرد: به اعتقاد من، حوزه فرهنگ یک فرآیند است و تمام موارد درگیر در این حوزه باید هماهنگ با هم حل شود.
وی بیان داشت: در این راستا ابتدا باید حوزه مدیریت فرهنگی کشور سامان‌دهی شود و تا این امر صورت نگیرد در حوزه فرهنگ پیشرفت نمی‌کنیم.
حسینی در ادامه گفت: این امر به این معناست که لازم است تفکیک مسئولیت ارگان‌ها بر اساس حوزه‌ها صورت گیرد و همه ارگان‌ها در موضوعات مختلف فرهنگ دخالت نکنند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول