اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اصفهان:

خشکسالی زاینده‌رود با کلنگ‌زنی تونل سوم کوهرنگ ‌برطرف می‌شد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهر اصفهان گفت: خشکسالی زاینده‌رود با کلنگ‌زنی تونل سوم کوهرنگ ‌برطرف می‌شد.

خشکسالی زاینده‌رود با کلنگ‌زنی تونل سوم کوهرنگ ‌برطرف می‌شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس حاج رسولیها‌ در نشست اصحاب رسانه با مدیریت شهری که به مناسبت ششمین جشنواره مطبوعات و نمایندگی خبرگزاری‌های داخلی استان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: هیچ کاری در کشور بدون دخالت، تصمیم‌گیری و نظر و پیشنهاد مردم انجام نمی‌گیرد.
وی بیان داشت: طبق قانون اساسی به طور کل تمامی امور اجرایی کشور از قبیل انتخاب رئیس جمهور، مجلس شورای اسلامی و شوراها با نظر مردم انجام می‌گیرد.
رئیس شورای شهر اصفهان ادامه داد: قانون اساسی در اصل دیگری این وظایف را تفکیک کرده و در نهایت تصمیم‌گیری امور کشوری را به عهده شوراها و مجلس شورای اسلامی و اجرای آن را در حیطه وظایف رئیس جمهور قرار داده است.
وی با اشاره به تقسیم امور تعیین شده در قانون اساسی تصریح کرد: چنانچه تئوریسیون‌های انقلاب توجه بیشتری به تقسیم وظایف داشتند و امور اجرایی محلی و منطقه‌ای را به شوراها و شهرداری واگذار و جنبه ملی و اساسی آن را به مجلس شورای اسلامی و دولت‌ها واگذار می‌کردند، بهتر بود.
حاج رسولیها با اشاره به اینکه باید در شیوه اجرایی کشور تغییراتی ایجاد شود، تاکید کرد: بخش اعظمی از کارها انجام نشده و تئوری اداره کشور با ورود به مباحث محلی و تصمیماتی که جنبه محلی داشته را دچار مشکلاتی کرده که خود نوعی بی‌عدالتی است.
وی با اشاره به اینکه سه دوره رئیس شورای شهر بوده است، اضافه کرد: ما با توجه به مقتیضات محلی راحت‌تر می‌توانیم در شهر عدالت اجتماعی و شهری را ایجاد کنیم تا زمانی که یک مدیریت پارلمانی کشوری برای یک محله تصمیم بگیرد.
رئیس شورای شهر اصفهان، اصفهان را دارای فضای فرهنگی و اقتصادی بسیار خوبی دانست و افزود: اصفهان با وجود نیروهای پرتوان خود در زمینه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی توانسته در ساخت پروژه‌های عظیم کشوری مشارکت داشته باشد.
 
*‌ در سال‌های آینده باید ایمنی شهری را بالا ببریم
وی در پاسخ به سؤال مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان که با توجه به تمام توانمندی‌های که شهر اصفهان در زمینه عمرانی و غیره داشته است، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در 40 سال آینده اصفهان چه کلانشهری شده و چه مشخصاتی دارد؟ گفت: با ایجاد خط مترو و حمل و نقلی و بحث‌های ریلی ایجاد شده در آینده باید به فکر مسائل ایمنی شهر باشیم.
حاج رسولیها ادامه داد: در پنج سال آینده مباحث خیابان‌کشی‌های که از 50 سال پیش قرار به انجام آن بوده، برطرف شده و بافت‌های فرسوده و احیای محلات قدیمی به سمت و سوی دیگری پیش می‌رود.
رئیس شورای شهر اصفهان در پاسخ سؤال خبرنگاری مبنی بر تعویق ساخت مصلای اصفهان تصریح کرد: در ابتدای کار افرادی اساسنامه‌ای را نوشته که بر اساس آن شخصیت‌های حقیقی عهده‌دار آن بوده که نقشی در مدیریت شهری ندارند، و به همین علت به تعویق افتاده است.
وی در مورد خشکسالی زاینده‌رود نیز اظهار داشت: اگر تونل سوم کوهرنگ چهار سال پیش که در زمینه تولید آب صنعت و آشامیدن نقش دارد با طول یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب پروژه آب بهشت‌آباد کلنگ خورده بود تاکنون این مشکل برطرف می‌شد.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول