اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهبندان:

قیام وال‌استریت ادامه راه 13 آبان ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهبندان 13 آبان را نماد برجسته استکبارستیزی دانست و گفت: در حقیقت قیام وال‌استریت ادامه دهنده 13 آبان ایران است.

قیام وال‌استریت ادامه راه 13 آبان ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام عباسعلی خزاعی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نهبندان ضمن گرامیداشت 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار اظهار داشت: این روز بیانگر مبارزه حق علیه باطل است.
وی با بیان اینکه 13 آبان در تاریخ انقلاب اسلام حوادث تلخ و شیرین زیادی را در دل خویش جای داده است، تصریح کرد: 9 روز قبل از 13 آبان 43 امام خمینی (ره) در برابر طرح ننگین کاپیتولاسیون به پا خواستند و زوایای آن را افشا کردند و در 13 آبان همین سال رژیم پهلوی و و اربابان خود امام خمینی (ره) را به ترکیه تبعید کردند و این خاطره‌ای تلخ از 13 آبان برای ملت است.
امام جمعه نهبندان ادامه داد:‌ در 13 آبان 57 نیز رژیم‌ شاهنشاهی در برابر اعتراضات و تجمع مردم به ویژه قشر دانشجو و دانش‌آموز در برابر لانه جاسوسی آمریکا، آنها را به گلوله بست و حمام خونی را به راه انداخت که این دومین حادثه بزرگ خونین در تهران بعد از ماجرای 17 شهریور به شمار می‌رود.
خزاعی افزود: اما ثمره خون شهدا در 13 آبان 58 این‌بار در یک سال بعد در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و شکسته شدن ابهت استکبار متبلور شد و دانشجویان و دانش‌آموزان با تسخیر این لانه فساد، جاسوسان را به عنوان گروگان دستگیر و ذلت را برای آمریکا رقم زدند.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) از این حرکت به عنوان انقلاب دوم و مهم‌تر از انقلاب نخست یاد می‌کردند، اظهار داشت: این انقلاب به دلیل شکسته شدن هیمنه استکبار و قدرت نخست دنیا در آن زمان، از دیدگاه امام (ره) انقلاب دوم تلقی شد.
امام جمعه نهبندان آمریکای فعلی و البته آمریکای گذشته را نیز همانند ببری کاغذی عنوان کرد و گفت: امروزه ملت ایران بعد از گذشت 32 سال از واقعه 13 آبان 58 همچنان ندای مرگ بر آمریکا را سر می‌دهند و در ترویج فرهنگ استکبارستیزی طی این چند ساله نقش به سزایی را ایفا کردند.
خزاعی ادامه داد: امروز در تونس انقلابیون انتخاب می‌شوند و سایر ملت‌ها در برابر آمریکا به پا خواستند و تمامی ملت‌های منطقه حتی خود مردم آمریکا در جریان قیام وال‌استریت از پیام و حرکت انقلاب اسلامی الهام می‌گیرند.
وی گفت: در واقع قیام وال‌استریت ادامه دهنده 13 آبان ایران است و مردم آمریکا همانند سایر مردم دنیا برای عدالت‌خواهی و برون‌رفت از ظلم دست به قیام و جنبش می‌زنند که این‌ها همگی برگرفته از پیام‌ها و حرکت‌هایی چون 13 آبان ایران اسلامی است.
امام جمعه نهبندان تصریح کرد: امروزه استکبار جهانی ایران را متهم به ترور و تروریست می‌کند و از طرفی می‌گوید که باید اشخاص و فرماندهان ارشد سپاه قدس را ترور کنیم این حرف‌ها و ادعاها نشان از پریشان‌حالی آنان دارد و اذهان عمومی دنیا هرگز سیاست یک بام و دو هوای آمریکا را قبول نمی‌کند.
خزاعی با اشاره به 14 آبان روز فرهنگ عمومی افزود: دشمنان به ویژه استکبار جهانی برای تسلط بر هر کشور و جامعه‌ای نخست فرهنگ عمومی و اعتقادات آن جامعه را مورد هدف قرار می‌دهند تا با تغییر فرهنگ آنها بتوانند بر آنان مسلط شود.
وی گفت: امروزه ملت ایران باید بر تمامی فرهنگ‌های ناب و اعتقادات مذهبی خویش ثابت قدم باشد تا دشمن نتواند روزنه‌ای برای نفوذ پیدا کند همچنین تمامی ملت‌ها باید بر فرهنگ عمومی خویش ثابت بمانند تا از آسیب و از هم‌‌گسستگی در امان باشند.
امام جمعه نهبندان با بیان اینکه هشتم ذی‌القعده روزی است که حاجیان آماده رفتن به عرفه هستند، اظهار داشت: در این روز زائران بیت‌الله ‌الحرام آماده انجام مناسک اصلی حج می‌شوند.
خزاعی تصریح کرد: 15 آبان مصادف با روز عرفه و شهادت حضرت مسلم است و در این روز مناجات و دعای انسان مورد استجابت خداوند متعال قرار می‌گیرد همچنین دعای پر فیض عرفه نیز در حسینیه سید الشهدای نهبندان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به روز ملی کیفیت افزود: امروزه تولیدکنندگان باید در کارهای صنعتی و غیر صنعتی کیفیت را ملاک کار خویش قرار داده و بر آن اهتمام جدی بورزند.
امام جمعه نهبندان به  طرح سرشماری نفوس و مسکن اشاره کرد و گفت: خانواده‌ها همانطور که تا به حال همکاری و مشارکت خوبی در این طرح داشتند از این پس هم با آمارگیران تعامل داشته باشند و شهرستان نهبندان تا کنون در زمینه سرشماری از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده است.
خزاعی در ادامه از مسئولان  پیگیری مصوبات سفر چهارم رئیس جمهور و هیئت دولت را خواستار شد و اظهار داشت: ‌در زمینه محقق شدن مصوبات باید کمیته‌ها و کارگروه‌هایی را در شهرستان تشکیل بدهیم و رایزنی‌ها و اقدامات لازم را در این راستا انجام دهیم.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول