اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد دیه:

تصادفات منجر به فوت خودروهای بدون بیمه مشکل بزرگی است

خبرگزاری فارس: معاون ستاد دیه گفت: بیمه بودن یا نبودن خودروهای در حال عبور بزرگ‌ترین مشکل ستاد دیه کشور است چرا که با تصادف این خودروها و زندانی شدن سرنشین ستاد دیه با مشکل مواجه می‌شود.

تصادفات منجر به فوت خودروهای بدون بیمه مشکل بزرگی است
محمدعلی ساری در حاشیه برگزاری سومین گردهمایی مدیران عامل ستادهای سراسر کشور در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر افزایش نرخ دیه و امتناع برخی صاحبان خودرو برای بیمه شخص ثالث و در نهایت افزایش زندانیان منجر به فوت اظهار داشت: در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شده و وجه پرداختی بیمه نامه‌ها صورت گرفته و تعهد کننده می‌توانند تقاضای اقساطی پرداخت کنند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پرداخت تعرفه بیمه به صورت اقساط برای کارمندان، کارگران و بخش خصوصی فراهم شده است، افزود: در مورد سایر اقشار جامعه نیز به بیمه مرکزی ابلاغ شده است که از ۱۲ آبان‌ ماه به مدت شش ماه برای متقاضیان بیمه شرایطی را به وجود آورد که بتوانند مبلغ بیمه نامه را به صورت اقساط بپردازند.
معاون ستاد دیه با اشاره به اینکه رسانه‌های گروهی نقش بسیار موثری در این زمینه دارند، افزود: تشویق مردم در بیمه کردن خودرو و نیز موتور از بسیاری از مسائل احتمالی و مشکلات بیمه‌ای تصادفات منجر به فوت جلوگیری می‌کند.
وی با اشاره به اینکه عدم کنترل نیروی انتظامی به بیمه بودن یا نبودن خودروهای در حال عبور بزرگ‌ترین مشکل ستاد دیه کشور است، تصریح کرد: بیشترین زندانیان پرداخت دیه در زندان‌ها کسانی هستند که به دلیل بیمه نبودن خودروی خود و عدم توانایی در پرداخت دیه در زندان به سر می‌برند و اگر این افراد بیمه بودند مشکلاتی این‌چنین برای مددجویان به وجود نمی‌آمد.
ساری در ادامه با اشاره به اینکه طبق ماده ۱۹ قانون بیمه شخص ثالث، نیروی انتظامی موظف است از تردد خودروهای فاقد بیمه‌نامه جلوگیری کند، افزود: ولی متأسفانه با گذشت دو سال از تصویب این قانون هنوز اقدامی در این راستا صورت نگرفته و نیروی انتظامی بزرگ‌ترین دلیل عدم اجرای این قانون را عدم توانایی خود در تشخیص بیمه بودن یا نبودن خودروهای در حال عبور عنوان می‌کند.
وی با بیان این که بیمه‌ها موظف هستند در هنگام بیمه خودرو برچسبی‌ را برای الصاق به بیمه شوندگان تحویل دهند، بیان داشت: بیمه مرکزی در این مورد کوتاهی و مأموران نیروی انتظامی را با مشکل مواجه کرده است.
معاون ستاد دیه در مورد تغییر تعرفه‌های بیمه خودرو با توجه به اجرای طرح بیمه ۹۰ میلیونی بیان داشت: افرادی که تا قبل از یک آبان ماه سال جاری بیمه‌نامه آنها تمام شده بود و قصد تمدید بیمه‌نامه را داشتند طبق دستورالعمل بیمه قبل بیمه می‌شوند اما می‌توانند از تسهیلات بیمه ۹۰ میلیونی با دریافت متمم‌ از اداره بیمه بهره‌مند شوند.
وی همچنین با اشاره به اینکه کسانی که از یک آبان ماه به بعد قصد تمدید بیمه‌نامه را داشته باشند باید بر اساس تعرفه‌های جدید مبلغ بیمه‌نامه را پرداخت کنند، افزود: بیمه مرکزی موظف شده است به منظور ایجاد توانایی برای همه افراد جامعه در پرداخت تعرفه‌های جدید، شرایطی را فراهم آورد که مردم بتوانند مبلغ بیمه نامه را به صورت اقساط پرداخت کنند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول