اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی گچساران:

عملیات برداشت ذرت در گچساران آغاز شد

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی گچساران گفت: عملیات برداشت ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای از اراضی کشاورزی گچساران آغاز شده است.

عملیات برداشت ذرت در گچساران آغاز شد
علی مرادی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: عملیات برداشت برنج از 350 هکتار از اراضی کشاورزی حوزه گچساران از اواخر آبان آغاز شده و تا نیمه دوم آذر ادامه دارد.
وی افزود: روستاهای دهستان گرمسیری، خیرآباد، بیشترین اراضی کشاورزی را در زمینه کشت برنج داشته‌اند.
رئیس اداره جهاد کشاورزی گچساران ابراز داشت: ارقام کشت‌ شده شامل 300 هکتار ارقام پر محصول مانند شمیم، فجر، شفق و هراز و 50 هکتار نیز ارقام پر محصول مانند چمپای محلی است.
مرادی میانگین تولید ارقام پر محصول را 6 هزار و 500 کیلوگرم عنوان کرد و گفت: 3 هزار و 50 کیلوگرم نیز ارقام کم محصول بوده که این محصولات بیشتر در سطح گچساران و به بازارهای مصرف در شهرستان‌های کازرون و بهبهان ارسال می‌شود.
وی با اشاره به آغاز عملیات برداشت ذرت‌ دانه‌ای و علوفه‌ای از یک هزار و 40 هکتار از اراضی کشاورزی گچساران بیان کرد: این محصول از اراضی روستاهای دهستان امام‌زاده جعفر، خیرآباد و دشت لیشتر کشت شده که از نیمه دوم آبان آغاز و تا پایان آذر ادامه دارد.
مرادی با بیان ارقام کشت شده ذرت در گچساران افزود: میانگین تولید ذرت دانه‌ای 8 هزار کیلوگرم و ذرت علوفه‌ای 45 هزار کیلوگرم است.
وی عنوان کرد: این مقدار تولید بیشتر در سطح گچساران مصرف شده و مقداری هم به بازارهای شهرستان‌های همجوار انتقال می‌یابد.
رئیس جهاد کشاورزی گچساران با اشاره به ظرفیت و توانمندی‌های گچساران در زمینه ارائه محصولات کشاورزی و دامی ابراز داشت: تقویت بخش کشاورزی می‌تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی و رونق صادرات داشته باشد.
مرادی تصریح کرد: یکی از نکات اصلی که در فرآیند توسعه کشاورزی باید بیش از پیش مورد توجه قرار ‌گیرد، توسعه منطقه‌ای و حرکت بر اساس نیاز مناطق است.
این مقام مسئول در گچساران بیان کرد: در فرآیند توسعه کشاورزی مباحث پس از برداشت نظیر توزیع و مصرف بیشتر حائز اهمیت است، چراکه اگر توزیع و مصرف به درستی مورد توجه قرار گیرد و ارزش محصول در بازار افزایش پیدا کند، این محصولات و فعالیت‌ها نزد کشاورزان نیز از ارزش و جایگاه بالایی برخوردار خواهند شد و قطعا مورد توجه قرار خواهند گرفت.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول