اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

عضو کمیسیون امنیت ملی:

پرونده باغ قلهک از ابعاد حقوقی بررسی شود

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نظر این کمیسیون در ارتباط با پرونده باغ قلهک را بررسی از لحاظ حقوقی عنوان کرد و گفت: اگر این باغ جزو اموال کشور است، باید بازگردانده شود.

پرونده باغ قلهک از ابعاد حقوقی بررسی شود
محمدمهدی شهریاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه اخیراً یک سری اعتراض‌ها پس از بارش باران و طوفان‌ها صورت گرفت، اظهار داشت: شهرداری عنوان می‌کند که درختان باغ قلهک که سفارت انگلیس در آن قطع شده، توسط این سفارت صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: این در حالی است که سفارت عنوان می‌کند که این افتادگی درخت‌ها ناشی از باد و طوفان است و آن‌ها در این راستا کاری نکرده‌اند.
شهریاری با اشاره به اینکه پرونده باغ قلهک یک موضوع تاریخی است، افزود: این پرونده از زمان قاجار مطرح بوده و یک اختلاف حقوقی بین مسئولان کشور و سفارت انگلستان مطرح بوده است.
وی با بیان اینکه اکنون این بحث دو سال است که زنده شده است، بیان کرد: گفته می‌شود که اجاره باغ به اتمام رسیده و باید به بیت‌المال بازگردانده شود، منتهی انگلیس هم یک بحث حقوقی داشته و عنوان می‌کند که در ازای مالکیت باغ قلهک، ملکی در انگلیس معوض شده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این پرونده در این کمیسیون مطرح است، اظهار امیدواری کرد تا پرونده باغ قلهک در چارچوب قانون رسیدگی و تصمیم گیری شود.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول