اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام پزشکی مشهد خبر داد:

وجود تجهیزات پزشکی بی‌کیفیت با برندهای معتبر

خبرگزاری فارس: رئیس نظام پزشکی مشهد گفت: متاسفانه شاهد حضور وسایل و تجهیزات پزشکی با کیفیت پائین در سطح شهر و با برندهای معروف هستیم.

وجود تجهیزات پزشکی بی‌کیفیت با برندهای معتبر
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مصطفی مهرابی‌بهار صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از چالش‌های نظام پزشکی وجود و عرضه کالاها و تجهیزات پزشکی شبیه به وسایل و تجهیزات پزشکی با برندهای معروف است که این مشکلاتی را برای بیماران و پزشکان ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: متاسفانه برخی وسایل و تجهیزات پزشکی چینی و پاکستانی که در سطح شهر عرضه می‌شود با توجه به کیفیت پائین آنها شبه‌ای در استفاده از این وسایل ایجاد کرده است.
رئیس نظام پزشکی مشهد اظهار داشت: در این میان استفاده از این گونه وسایل با کیفیت پائین سبب مشکلاتی برای بیماران شده که به عنوان مثال می‌توان به پروتزهای نامناسب و یا مهره‌هایی که پس از گذشت مدتی هرز می‌شود و یا در حین استفاده پزشک شکسته شده و از میان می‌رود اشاره کرد.
وی در ارتباط با چگونگی تشخیص وسایل پزشکی با کیفیت از نوع مشابه گفت: تنها راه شناسایی وسایل معتبر معرفی اماکن عرضه کننده وسایل باکیفیت است که در این راستا و با راه‌اندازی پایگاه نظام پزشکی در هفته آینده می‌توان این مکان‌ها را به مردم معرفی کرد.
مهرابی‌بهار خاطرنشان کرد: کنترل مرزها در جلوگیری از ورود این گونه مواد نقش بسزایی دارد همچنین باید جریمه‌هایی برای ورود این نوع کالاها و تجهیزات پزشکی در نظر گرفته شود که نوعی حالت بازدارنده برای فرد ایجاد شود.
رئیس نظام پزشکی مشهد تصریح کرد: قطعا جلوگیری از ورود این گونه مواد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که استفاده از این وسایل به نوعی با جان بیماران بازی می‌کند.
مهرابی‌بهار در ارتباط با نقش نظام پزشکی در مقابله با این گونه تجهیزات و کالاهای پزشکی اظهار داشت: نظارت در شرح وظایف سازمان نظام پزشکی نیست و در این راستا دانشگاه علوم پزشکی باید به ورود این گونه کالاها و تجهیزات نظارت داشته باشد.

*کالاهای ساخت ژاپن با برند چین ترخیص می‌شود
در ادامه حمیدرضا عطاران معاون بالینی و تشریح اداره‌کل پزشکی قانون خراسان رضوی گفت: یکی از مباحثی که در ارتباط با حضور کالاهای چینی وجود دارد قوانین گمرک است.
معاون بالینی و تشریح اداره‌کل پزشکی قانون خراسان رضوی اظهار داشت: در گمرک کالاهای چینی اجازه ترخیص داده می‌شود و بر اساس قوانین گمرک کالای قاچاق محسوب نمی‌شود.
عطاران ادامه داد: بر این اساس و با توجه به اینکه  ورود این نوع کالاها قاچاق محسوب نمی‌شود برخی از کالاهای سایر کشورها با برند چین وارد می‌شود به عنوان نمونه کالاها و تجهیزات پزشکی ژاپن با برند چین وارد می‌شود.

*تشکیل سالانه 300 پرونده در حوزه قصور پزشکی
معاون بالینی و تشریح اداره‌کل پزشکی قانون خراسان رضوی در ارتباط با پرونده‌‌هایی که در حوزه سلامت و مشکلات مردمی تشکیل می‌شود، گفت: سالانه در حدود 240 تا300شکایت از حوزه پزشکی و مشکلات مردم مطرح می‌شود.
عطاران خاطرنشان کرد: از این تعداد پرونده که مورد بررسی قرار گرفت در حدود 15درصد آن منجر به رای در حوزه قصور پزشکی شد.
معاون بالینی و تشریح اداره‌کل پزشکی قانون خراسان رضوی اظهار داشت: سالانه حدود 20 میلیون مراجعه سرپایی و حدود 600 هزار مورد بستری قرار می‌گیرد که بر این اساس تشکیل این تعداد پرونده در مقایسه با آمار مراجعه ناچیز است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول