اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سمنان:

مصوبات سفر رهبری به سمنان 98 درصد پیشرفت دارد

خبرگزاری فارس: استاندار سمنان با تاکید بر برکات گسترده معنوی سفر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به این استان گفت: مصوبات سفر ولی‏امر مسلمین به سمنان، 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مصوبات سفر رهبری به سمنان 98 درصد پیشرفت دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباس رهی پیش از ظهر امروز به مناسبت سالروز سفر تاریخی و به یادماندنی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به استان سمنان اظهار داشت: اعتبارات این سفر توسط دفتر رهبری به طور کامل پرداخت شده و این مصوبات را پایان یافته تلقی می‏کنیم.
وی شمار مصوبات اولیه این سفر را 270 پروژه با اعتبار یک هزار و 120 میلیارد ریال بیان کرد و گفت: به تدریج در سال‏های اخیر، پنج پروژه و یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر به این مصوبات و اعتبارات افزوده شد.
استاندار سمنان با بیان اینکه این سفر برکات معنوی گسترده‏ای برای این استان به همراه داشت، ادامه داد: دستاوردهای عظیم این سفر ماندگار شده و بسیار برجسته است.
وی جهت‏گیری مصوبات این سفر را فرهنگی همراه با رفاه اجتماعی و با هدف اعتلای فرهنگی خواند و اظهار داشت: در مجموع، 2 هزار و 120 میلیارد ریال برای تحقق و اجرای مصوبات سفر پرخیر و برکت حضرت آیت‏الله خامنه‏ای به استان سمنان هزینه شده است.
رهی با بیان اینکه تمام مصوبات این سفر اجرایی شده است، گفت: ساخت دو بیمارستان 220 و 160 تختخوابی در سمنان و دامغان از مهم‏ترین این مصوبات است که جمعا 820 میلیارد ریال برای ساخت آنها هزینه شده است.
استاندار سمنان با اشاره به اینکه این بیمارستان‏ها توسط وزارت مسکن و شهرسازی سابق احداث شده و توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال تجهیز است، بیان داشت: تلاش بر این است تا با رفع نواقص و تجهیز این بیمارستان‏ها، مردم از آثار و برکات این دو مرکز بزرگ درمانی بهره‏مند شوند.
وی ایجاد خوابگاه‏های دانشجویی، مراکز فرهنگی و هنری، آموزشی، مجتمع‏های تولیدی کشاورزی و دامپروری، رفع برخی نقاط حادثه‏خیز، کمک به محرومان و تامین جهیزیه و ... را از دیگر مصوبات این سفر برشمرد.
رهی گفت: در این سفر، ساخت یک‌هزار و 527 واحد مسکونی برای محرومان و اقشار کم‏درآمد تصویب شد که در قالب مسکن مهر اجرایی شده است.
استاندار سمنان با اشاره به سفر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به شهرهای شاهرود، دامغان، گرمسار و سمنان اظهار داشت: تمام این شهرستان‏ها از آثار معنوی و برکات این سفر برخوردار شده‏اند.
وی ساخت تصفیه‏خانه آب در گرمسار و طرح تامین آب شهرهای گرمسار، ایوانکی و آرادان جمعاً با اعتبار قریب 140 میلیارد ریال، را از دیگر برکات این سفر بیان کرد.
استاندار سمنان خاطرات این سفر را به یاد ماندنی و استقبال مردم از ولی ‏امر مسلمین در این استان را کم‏نظیر و گسترده خواند.
رهی، تعابیری که رهبر فرزانه انقلاب درباره استان سمنان در این سفر به کار برده‏اند، نظیر "استان سمنان، استانی دین‏مدار و دانش‏پژوه است" را در خاطره‏ها ماندنی و تاریخی توصیف کرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول