اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس سازمان بهداری و بهداشت صنعت نفت:

900 هزار نفر تحت پوشش خدمات درمانی نفت هستند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بهداری و بهداشت صنعت نفت گفت: 900 هزار نفر در کل کشور تحت پوشش خدمات درمانی صنعت نفت هستند.

900 هزار نفر تحت پوشش خدمات درمانی نفت هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد جواد کیان بعدازظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی دی‌کلینیک صنعت نفت استان اصفهان که با حضور معاون وزیر نفت در شهرستان شاهین‌شهر انجام شد، با اشاره به اینکه سابقه مراکز درمانی و بیمارستان‌های متعلق به صنعت نفت به حدود 103 سال پیش یعنی هم‌زمان با آغاز به کار صنعت نفت است، اظهار داشت: در حال حاضر 9 هزار کارمند در این بخش‌ها مشغول به فعالیت هستند.
وی از فعالیت 240 مرکز درمانی و 9 بیمارستان در صنعت نفت خبر داد و گفت: در برخی از نقاط کشور این خدمات‌دهی تنها منحصر به کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت نیست بلکه عموم مردم هم می‌توانند از این امکانات استفاده کنند.
رئیس سازمان بهداری و بهداشت صنعت نفت در ادامه افزود: جمعیت تحت پوشش مراکز درمانی و بیمارستان‌های وزارت نفت به 900 هزار نفر رسیده است.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از ساختمان‌های درمانی صنعت نفت کشور به دلیل قدمت دچار فرسودگی شده‌اند که نیاز به بازسازی دارند، اظهار داشت: طی دو سال گذشته صنعت نفت کشور اقدامات بسیاری را در راستای افزایش نیروی انسانی و فضای فیزیکی این مراکز اجرایی کرده است.
کیان تصریح کرد: مراکزی که طی سال‌ها به فرسودگی دچار شده بودند بازسازی و به مراکز جدید درمانی تبدیل شده‌اند.
وی با بیان اینکه نخستین مرکز درمانی در این راستا در آبادان آغاز به ساخت و ساز کرده است، افزود: استان اصفهان دومین استان پس از آبادان است که امروز کلنگ ساخت دی‌کلینیک در همین زمینه در شهرستان شاهین‌شهر به زمین زده شد.
رئیس سازمان بهداری و بهداشت صنعت نفت در ادامه اضافه کرد: تمامی مدارک و مجوزهای مورد نیاز برای ساخت این دی‌کلینینک دریافت شده است و عملیات ساخت آن بلافاصله پس از این کلنگ‌زنی آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه این دی‌‌کلینینک قابلیت تبدیل به یک بیمارستان را دارد، افزود: این ساختمان در 12 هزار مترمربع ساخته شده است که سه هزار متر آن پارکینگ و در شش طبقه طراحی شده است.
کیان ادامه داد: بنای درمانی این دی‌کلینیک 9هزار مترمربع است و در ابتدا جراحی‌های محدود هم در این مرکز اجرایی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بر اساس زمان‌بندی این طرح در 18 ماه ساخته می‌شود، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده است درصدد هستیم تا تجهیزات مورد نیاز این مرکز درمانی را شش ماه پیش از پایان عملیات ساخت خریداری کنیم.
رئیس سازمان بهداری و بهداشت صنعت نفت بیان داشت: تمرکز جمعیتی صنعت نفت برای تحت پوشش قرار دادن خدمات درمانی در استان اصفهان 50هزار نفر است که سهم شهرستان شاهین‌شهر در این بین 15هزار نفر است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول