اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرجهاد کشاورزی هندیجان خبر داد:

تسطیح 600 هکتار از اراضی کشاورزی در هندیجان

خبرگزاری فارس: مدیرجهاد کشاورزی هندیجان از تسطیح بیش از 600 هکتار از اراضی کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

تسطیح 600 هکتار از اراضی کشاورزی در هندیجان
حمید مطرودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار داشت: سالانه بیش از 500 هکتار از اراضی این شهرستان تسطیح می‌شود.
وی افزود: تاکنون کار تسطیح 150 هکتار از اراضی این شهرستان به پایان رسیده است.
مدیرجهاد کشاورزی هندیجان تصریح کرد: البته امیدواریم امسال تا پایان این پروژه عملیات تسطیح بیش از 600 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان و روستاها انجام شود.
وی اضافه کرد: هندیجان به دلیل دارا بودن از آب، خاک و هوای مناسب شرایط مساعدی برای کشاورزی دارد که می‌توان با آماده‌سازی زمین‌ها، تسطیح اراضی و تبدیل کشت دیم به آبی گام‌های مؤثری در راستای افزایش بهره‌وری از این نعمت‌های خدادادی برداشت.
مطرودی در خصوص دلایل اجرای تسطیح اراضی کشاورزی در شهرستان تصریح کرد: سهولت عملیات کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی، استفاده بهینه از آب، دسترسی آسان به مزارع و افزایش تولید محصولات کشاورزی از علل عمده اجرای این طرح است.
وی با اشاره به اینکه هندیجان منابع آبی فراوانی دارد، گفت: با استفاده بهینه از آب، حداقل در هندیجان مشکل کم‌آبی نخواهیم داشت.
مدیرجهاد کشاورزی هندیجان ادامه داد: استفاده بهینه از آب مستلزم آماده‌سازی زیرساخت‌های کشاورزی مانند زهکشی و تسطیح اراضی است.
وی گفت: ما باید هزینه‌های تولید کشاورزی در منطقه را به حداقل رسانده و میزان برداشت در هر هکتار را ارتقا دهیم، زیرا هندیجان زمین‌های شوری دارد که 90 درصد آنها نیازمند زهکشی زیرزمینی هستند.
به گفته مطرودی ارتقا و پیشرفت کشاورزی در منطقه موجب ایجاد زمینه‌های شغلی متعدد می‌شود که مسئولان شهری و استانی باید این مسئله را مدنظر داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: مطمئناً پیشرفت اقتصاد کشاورزی نیز با اعتبارات و امکانات فراهم می‌شود، امری که همواره در کشاورزی این شهرستان مغفول مانده است.
مدیرجهاد کشاورزی هندیجان در پایان اظهار داشت: امیدواریم با حمایت از بخش کشاورزی در هندیجان بتوان معضل بیکاری منطقه را کاهش داده و همچنین رونق اقتصادی را در این شهرستان رقم زد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول