اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با هدف توسعه علمی کشاورزی؛

همایش تخصصی کشاورزی در مشگین‌شهر برگزار شد

خبرگزاری فارس: با هدف توسعه علمی بخش کشاورزی با ابزارها و امکانات مدرن نخستین همایش توسعه کشاورزی استان‌های شمال غرب کشور در مشگین‌شهر برگزار شد.

همایش تخصصی کشاورزی در مشگین‌شهر برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این همایش که صبح امروز در دانشگاه پیام نور مشگین‌شهر برگزار شد، رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل در سخنانی اظهار داشت: این همایش فعالیت خود را از روز گذشته آغاز کرده و ظهر امروز با معرفی مقالات برتر به کار خود پایان می‌دهد.
ولی‌الله خوش‌طینت خاطرنشان کرد: هدف اصلی برگزاری این همایش ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین دانش بومی و نوین علمی کشاورزی است تا این بخش بتواند با تکیه بر این اصول به رشد و پیشرفت مناسب دست یابد.
وی گفت: هدف ما این است که آخرین یافته‌های محققان و اندیشمندان بخش کشاورزی که در مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌های مشغول تحصیل و مطالعه هستند به دانشجویان و کشاورزان این حوزه منتقل شده و آنها عملاً با این بخش درگیر شوند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل بیان داشت: دبیرخانه همایش از 12 اردیبهشت ماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده و اطلاع‌رسانی‌های مناسبی نیز از طریق پوستر و وب‌سایت‌ها صورت گرفته است.
این مسئول با اعلام اینکه بیش از 267 مقاله به دبیرخانه همایش توسعه کشاورزی ارسال شده بود، ابراز داشت: این مقالات توسط اساتید مجرب از دانشگاه‌های معتبر در قالب کمیته‌های تخصصی مورد داوری قرار گرفت.
وی گفت: حدود 23 مقاله به صورت سخنرانی، 195 مقاله به صورت پوستر و 49 مقاله نیز به صورت چاپ مجموعه در مجلات مورد پذیرش قرار گرفت.
خوش‌طینت ادامه داد: مستندات همایش شامل یک جلد کتاب به صورت چکیده مقالات و یک لوح فشرده که شامل مجموع مقالات است در اختیار شرکت‌کنندگان این همایش قرار گرفت.
وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در یک سال گذشته با برگزاری همایش‌های مختلف علمی، تحقیقاتی و پژوهشی در رشته‌ها و حوزه‌های مختلف در صدد تبیین، تشریح و واکاوی بسیاری از مسائل و موضوعات است، تصریح کرد: این دانشگاه هم اکنون با داشتن 13 مرکز با ساختمان‌های مستقل و ملکی، بیش از 170 رشته محل در مقطع کارشناسی و دو رشته در مقطع کارشناسی ارشد دارد.
رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل ادامه داد: این دانشگاه با بیش از 23 هزار نفر دانشجوی در حال تحصیل و 62 نفر عضو هیئت علمی و دستیار آموزشی در استان ظرفیت پذیرش سالانه حدود پنج هزار نفر دانشجو را از طریق کنکور سراسری دارد.
وی با یادآوری اینکه دانشگاه پیام نور اردبیل در سال‌های اخیر در حوزه پژوهشی و کارهای تحقیقاتی بسیار موفق عمل کرده است، یادآور شد: رشد 38 درصدی سرانه فعالیت‌های پژوهشی انجام شده در این دانشگاه نشان می‌دهد که دانشگاه پیام نور عزمی راسخ و تلاشی جدی در حوزه تحقیقات و پژوهش‌های مبتنی بر علم و پژوهش‌های نوین داشته است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در سال جاری مشگین‌شهر به عنوان پایلوت کشاورزی کشور انتخاب شده و برگزاری چنین همایش‌هایی می‌تواند در افزایش 20 درصدی بخش کشاورزی در تولید ناخالص نقش مهمی را ایفا کند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول