اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس خبر داد:

کاهش واردات برنج در کشور

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی از کاهش واردات برنج در کشور خبر داد و گفت: میزان دقیق نیاز داخل کشور به برنج هنوز مشخص نیست.

کاهش واردات برنج در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی‌اصغر یوسف‌نژاد شب گذشته در جلسه انجمن برنج استان مازندران با اشاره به دغدغه‌‌های ایجاد شده در دولت برای کاهش واردات این محصول اظهار داشت: میزان برنج وارداتی به کشور از سال 88 تاکنون روند نزولی داشت.
وی تصریح کرد: کاهش میزان واردات برنج نیز از توصیه‌های رهبر انقلاب نیز بود که این اقدام دولت باعث کمک به بخش تولید داخلی است.
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برخی مواقع و برای تامین نیاز داخلی باید از واردات نیز بهره برد، یادآور شد: ما بهالتفاوت کمبود تولید در کشور باید با واردات جبران شود که در سال‌های قبل از 88  نیز قبل از مشخص شدن وضعیت تولید برنج به کشور وارد می‌شد.
این مسئول نبود میزان سرانه مصرف برنج در کشور را به عنوان یکی از دلایل واردات برنج به کشور اعلام کرد و ادامه داد: مشخص بودن میزان دقیق نیاز کشور کمک مناسبی به تامین نیاز داخلی می‌کند.
یوسف‌نژاد خواستار استمرار سیاست‌های حمایتی از برنج داخلی در استان مازندران شد و تاکید کرد: تنها با استمرار حمایت از تولید می‌توان به کشاورزان کمک کرد، ولی در برخی مواقع باید حقوق مصرف کنندگان نیز رعایت شود.
وی نبود برند مشخص برای برنج تولید داخل را یکی از معضلات جدی تولید این محصول در کشور اعلام کرد و یادآور شد: باید برند مشخصی از برنج شمال کشور معرفی کنیم.
این نماینده مجلس با بیان اینکه تولید برنج درمازندران دقیقا به معیشت زندگی آنها ارتباط دارد یادآور شد: در سیاست‌گذاری برای قیمت برنج باید تدابیر اتخاذ شود که معیشت افراد به خطر نیافتد.
وی با اشاره به اقدامات مناسب دولت برای حمایت از کشاورزان تاکید کرد: دولت برای تنظیم بازار نیز قواعدی دارد که رعایت حقوق مصرف کننده نیز از دغدغه‌های اصلی دولت در کنار حمایت از تولید قرار دارد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول