اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

برنج تولید مازندران سالم‌تر از محصول وارداتی است

خبرگزاری فارس: معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه آثار هیچ‌گونه مواد شیمیایی و آفت‌کش‌ها در برنج تولید استان مازندران مشخص نشد، گفت: برنج تولید مازندران سالم‌تر از محصول وارداتی است.

برنج تولید مازندران سالم‌تر از محصول وارداتی است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، یحیی ابطالی شب گذشته در جلسه انجمن برنج استان مازندران در شهرستان ساری با اشاره به تولید رتون در 45 هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران اظهار داشت: در صورت مساعد بودن وضعیت آب هوایی در تابستان و پس از برداشت برنج امکان افزایش 15 تا 25 درصدی رتون در زمین‌های شالیزاری مواجه بودیم.
وی پرورش رتون در مازندران را تنها مختص به این استان اعلام و تصریح کرد: برداشت رتون تنها در نوع محصول محلی امکان‌پذیر است و طول مدت نگهداشت رتون در زمین نیز کوتاه است.
معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به افزایش کاشت 30 هزار هکتاری برنج در مازندران یادآور شد: توجه به مکانیزه کردن کاشت برنج رشد باعث افزایش تولید در این بخش شد و حدود 3 هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران نیز به کشت مجدد اختصاص یافت.
این مسئول تاکید کرد: برنج تولید داخل سالم‌ترین نوع برنج است که پس از آزمایش‌های مکرر مشخص شد که آثار هیچ‌گونه مواد شیمیایی و آفت‌کش‌ها در برنج تولید استان مازندران مشخص نشد.
ابطالی ادامه داد: در سال گذشته که برنجکاران با بیشترین آفت برای دریافت محصول مواجه بودند پس از بررسی‌های دقیق در آزمایشگاه‌ها اثر هیچگونه سم و آفت‌کشها در محصول اعلام  نشد.
در ادامه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اقدامات حمایتی دولت برای حمایت از کشاورزان یاد‌آور شد: مدیریت تولید، توزیع و واردات برنج کشور به استان‌های شمالی واگذار شد که گام مثبتی برای حمایت از تولیدات داخلی است.
مرتضی هاشم‌پور در ادامه به تشریح علت داشتن عطر و بو در برنج پرداخت و بیان داشت: داشتن عطر و بو در برنج بستگی به اختلاف دمای شب و روز دارد.
وی خاطرنشان کرد: با مصوبه حمایت از تولیدات داخلی ارتباط معناداری بین تولیدکننده و توزیع‌کننده برقرار شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به تولید حدود یک میلیون 300 هزار تن شلتوک در مازندران خاطرنشان کرد: پس از انجام عملیات تبدیلی 800 هزار تن برنج سفید در استان تولید شد.
این مسئول در پایان اذعان داشت: در راستای مصوب دولت برای حمایت از تولید داخل تشکلی در استان شکل گرفت که این تشکل در خود تشکل‌های تولید، تبدیل و توزیع کالا را مدیریت می‌کند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول