اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

به همت دفتر نمایندگی نهاد رهبری انجام شد؛

برگزاری کارگاه آشنایی با عرفان‌های نوظهور در یاسوج

خبرگزاری فارس: به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد کارگاه چهار روزه آشنایی با عرفان‌های نوظهور در مرکز این استان برگزار شد.

برگزاری کارگاه آشنایی با عرفان‌های نوظهور در یاسوج
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کارگاه آشنایی دانشجویان با عرفان‌های نوظهور در دانشگاه‌های مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور 70 دانشجو آغاز به‌کار کرد.
بر اساس این گزارش، کارگاه آشنایی با عرفان‌های نوظهور در چهار روز و با حضور اساتید و روحانیون با تجربه‌ای از حوزه علمیه قم از امروز در یاسوج شروع شد و در روزهای 20، 26 و 27 آبان نیز ادامه خواهد داشت.
حجت‌السلام حمزه شریفی‌دوست یکی از مدرسان این کارگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به اهمیت پرداختن به عرفان‌های نوظهور گفت: امروزه برخی عرفان‌ها با نماد معنویت و ندای حق‌طلبی وارد کشور ما شده‌اند که بر همه ما لازم است در مقابل این پدیده جدید هوشیار باشیم.
مدیر گروه عرفان‌های نوظهور نهاد رهبری دانشگاه‌های کشور افزود: تعدد و تکثر این عرفان‌ها به حدی است که تنها 4 هزار کتاب در این زمینه وجود دارد که اگر وبلاگ‌ها، شبکه‌های ماهواره‌ای و سی‌دی‌های موجود را نیز در این زمینه لحاظ کنیم عمق فاجعه بیش از این‌ا مشخص می‌شود.
وی بیان کرد: رسالت متولیان فرهنگ و تربیت در این جبهه از جنگ نرم بسیار دشوار است که باید مراقب و هوشیار باشیم.
شریفی‌دوست مخاطبان اصلی فرقه‌های نوظهور را جوانان و بانوان دانست و ادامه داد: از آنجا که روح و فطرت انسان خداخواه و حق‌طلب است، عمدتا این گروه از اقشار جامعه با انگیزه حق‌طلبی و معنویت جذب برنامه‌ها و افکار به‌ظاهر جذاب این عرفان‌ها می‌شوند.
مدیرگروه عرفان‌های نوظهور نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور، فعالیت این عرفان‌ها را خطری جدی خواند و ابراز داشت: هنوز در کشور برخی‌ها این موضوعات را آسیب‌زا نمی‌دانند در حالی که تعدادی از این عرفان‌ها با برنامه‌های جذاب و زیبا تلاش دارند تا مسائل شهوانی را با معنویت پیوند بزنند یعنی همان کاری که کوئیلو در کتاب یازده دقیقه خود انجام داد.
این مسئول فرهنگی جریانات اشو، ریشنا، مورتی، بودیسم، تائو، یوگا، دالایی لاما، مهربابا، سای بابا را در آمریکا و عرفان‌های چون عرفان سرخپوستی، والش، اکنکار، وین دایر، پائولو، کوئیلو، کاترین پاندر و شیطان‌پرستی‌ را نمونه‌ای از این عرفان‌ها اعلام کرد و تاکید کرد: البته خاستگاه برخی از این عرفان‌ها که اقبال بیشتری نیز به آنها شده است در داخل کشور است که حلقه و رام‌اله نمونه‌ای از عرفان‌های کاذب داخلی است که برخی‌ها آنها را با عرفان قرآن و اهل‌بیت یکسان می‌دانند.
وی تدوین برنامه ساماندهی شده برای مقابله با این عرفان‌ها را از ضروریات جامعه ایران دانست و عنوان کرد: لازم است در این زمینه هر چه سریع‌تر یک برنامه مدون آماده و اجرا شود.
شریفی‌دوست خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های آشنایی با عرفان‌های نوظهور در سراسر کشور بسیار موثر بوده که موجب می‌شود تا حداقل کسی به صورت ناخواسته مروج و تبلیغ‌کننده برای این عرفان‌ها نباشد.
در این کارگاه بیش از 70 دانشجو از دانشگاه‌های شهر یاسوج شرکت کردند.
انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول