اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل اوقاف مازندران:

کارشناسان رسمی دادگستری مدافع حقوق موقوفه هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از آمادگی کارشناسان رسمی دادگستری برای احقاق حقوق موقوفه‌های خبر داد.

کارشناسان رسمی دادگستری مدافع حقوق موقوفه هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی در سومین هم‌اندیشی کارشناسان رسمی دادگستری استان با موضوع مالکیت وقف اظهار داشت: مازندران اولین مقام از نظر دارا بودن موقوفات و رتبه دوم از نظر بقعه متبرکه در کشور را دارد و 60 درصد نیات واقفان برای سوگواری و تعزیه‌داری حضرت سیدالشهدا(ع) است.
وی در جمع 50 کارشناس رسمی دادگستری که کارشناس موقوفات شهرهای بابل، بابلسر، فریدونکنار، محمودآباد، چمستان و بندپی بودند، افزود: گذشتگان ما مردمی معتقد بودند و پایه‌گذار حکومت علوی در کشور بوده‌اند و این مسئولیت ما را سنگین می‌کند و قلم زدن برای موقوفات که منتصب به اهل بیت (ع) هستند، دارای پاداش و اجر فراوانی است.
سهرابی خاطرنشان کرد: وقف همیشه و تا ابد ماندگار است و واقفان اموالشان را وقف کردند تا منفعت آن در طول تاریخ به جامعه برسد و کارشناسی در املاک موقوفه باید مانند دیگر املاک غیر وقفی به روز باشد تا ارزش و اعتبار این املاک پایین نیاید.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به وحدت رویه کارشناسان رسمی گفت: کارشناسان برای کارشناسی موقوفات باید وحدت رویه داشته باشند و طبق شرایط موجود در هر منطقه املاک موقوفه را کارشناسی کنند تا در نهایت به اجرای نیات واقف عمل شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: کارشناسان در قیمت‌گذاری‌های زمین‌های موقوفه منصفانه عمل کنند تا حق و حقوق موقوفه ضایع نشود و در حقیقت کارشناسان و همچنین قضات دادگستری مشاور وقف هستند و در زمینه احقاق حقوق وقف و موقوفات باید تلاش جدی کنند.
انتهای پیام/م30
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول