اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

آیت‌الله سیدان:

برای جلوگیری از ترویج عرفان‌های نوظهور کار کمی صورت گرفته است

خبرگزاری فارس: مسئول نظارت عالیه بر برگزاری چهارمین اجلاس سراسری بزرگداشت غدیر گفت: برای جلوگیری از ترویج عرفان‌های نوظهور کارهای لازم صورت نپذیرفته است.

برای جلوگیری از ترویج عرفان‌های نوظهور کار کمی صورت گرفته است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید جعفر سیدان ظهر امروز در نشستی خبری به مناسبت برگزاری چهارمین اجلاس سراسری بزرگداشت غدیر در محل هتل‌الغدیر مشهد اظهار داشت: اهمیت مسئله غدیر بر همگان روشن بوده و این امر در تبیین مقام ولایت برای شخصیت بی‌نظیر بعد از رسول اکرم (ص) جلوه‌ای دیگر از خود نشان می‌دهد.
وی افزود: همچنین مشخص ساختن محور اسلام و حقایق اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی و مسائل دستوری در مکتب بی‌نظیر اسلامی را می‌توان در جمله‌ای بسیار کوتاه همان مسئله غدیر دانست.
این استاد برجسته حوزه علمیه خراسان تاکید کرد: محور تمام این حقایق همان شخصیتی است که فراگیری آن همین ابعاد را دارا است.
وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) وظیفه ابلاغ پیام ولایت در غدیرخم را بر عهده همه مسلمانان گذاشتند، ابراز داشت: ایشان در آن روز تاریخی در جمعیت انبوه حج‌گذاران با ابلاغ چنین پیام بزرگی تمام مسلمانان را وظیفه‌مند برای انتشار این پیام کردند.
سیدان متذکر شد: در همین راستا موفقیت در این مسیر برای هر فرد در گروی توجه به این موضوع مهم و تاسی گرفتن از شخصیت والای ولایت است.
وی تصریح کرد: به همین منظور همه علاقه‌مندان حق در دوران زندگی خود این تکلیف را برای ادامه مسیر غدیر و کوشش در آن احساس می‌کنند.
مسئول نظارت عالیه بر برگزاری چهارمین اجلاس سراسری بزرگداشت غدیر ابراز امیدواری کرد: این‌گونه امور و برگزاری چنین اجلاسیه‌هایی مورد توجه حضرت ثامن‌الحجج (ع) قرار گیرد.
وی به ترویج مسیرهای غیراخلاقی و ناپسند در جامعه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دنیا به مانند یک خانه شده که ارتباطات بسیار سریع صورت می‌پذیرد.
سیدان ادامه داد: به همین دلیل مسیرهای غیرصحیحی نیز مانند عرفان‌های نوظهور در جامعه ترویج شده است.
وی کارهای صورت گرفته برای جلوگیری از این‌گونه حرکت‌ها را بسیار اندک برشمرد و گفت: تاکنون در این راه نسبت به شرایط حاضر کارهای لازم صورت نپذیرفته است.
مسئول نظارت عالیه بر برگزاری چهارمین اجلاس سراسری بزرگداشت غدیر تاکید کرد: در همین راستا باید افراد حق‌جو و حق‌طلب نسبت به برطرف کردن چنین مشکلاتی قدم‌های بزرگی بردارند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول