اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سردار نقدی در مراسم شکوه هجرت:

مساجد موج دوم بسیج سازندگی را با الهام از دانشگاه‌ها شروع کرده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دانشگاه‌های کشور به عنوان پیش قراولان اردوهای جهادی و سازندگی، باید به مساجد که در ابتدای این راه هستند کمک کنند.

مساجد موج دوم بسیج سازندگی را با الهام از دانشگاه‌ها شروع کرده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم شکوه هجرت و در جمع مسئولان گروه‌های جهادی دانشگاه‌های تهران بزرگ، با اشاره به فرمایشات امام‌خامنه‌ای (حفظه الله) درخصوص بسیج سازندگی، گفت: رهبر معظم انقلاب جهادگران بسیجی را آیه‌های مجسم قرآن دانستند که بزرگترین مدال افتخار برای بسیج سازندگی محسوب می‌شود.
 
وی با انتقاد شدید ازنحوه بر خورد دولت‌های موسوم به سازندگی و اصلاحات با جهاد سازندگی، گفت: دولت‌های قبلی قدر جهاد سازندگی و روحیه جهادی را ندانستند و نمک نشناسی کردند و در نهایت با محصور کردن جهاد سازندگی ارتباط آن را با مردم قطع کردند.
 
وی تاکید کرد: امروز بسیج سازندگی خلاء جهاد سازندگی را پر کرده است.
 
نقدی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی فعالیت‌های گروه‌های جهادی خاطرنشان کرد: جهادگران به دلیل بر خورداری از اخلاص و نیت الهی معمولا تمایلی برای انعکاس خدمات شان ندارند اما باید توجه داشت که هدف از اطلاع رسانی، فرهنگ سازی برای گسترش روحیه جهادی در جامعه است.
 
وی افزود: گروه‌های جهادی علاوه بر کیفیت باید به کمیت نیز بها دهند و به بهانه تفاوت در کیفیت، نباید راه را برای ورود سایر دانشجویان به عرصه سازندگی و خدمت رسانی بست.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر لزوم تمرکز گروه‌های جهادی بر یک منطقه تا رفع کامل محرومیت‌ها، گفت: هر دانشگاه کشور باید متولی محرومیت زدایی از یک منطقه شود و خدمات به محرومین نباید جنبه مقطعی و ناپایدار پیدا کند. در این زمینه بهترین کار، تدوین چشم انداز پیشرفت و تعالی برای روستاهای مورد هجرت است و گروه‌های جهادی بدین وسیله می‌توانند با برنامه ریزی دقیق بهترین خدمات را به مردم ارائه دهند.

نقدی افزود: دانشگاه‌های کشور به عنوان پیش قراولان اردوهای جهادی و سازندگی، باید به مساجد که در ابتدای این راه هستند کمک کنند.
 
وی ضمن درخواست از دولت برای توجه بیشتر به بسیج سازندگی، اظهار داشت: سال گذشته با افزایش صد در صدی بودجه بسیج سازندگی، حضور جوانان رشدی  75 داشت و تا امروز نزدیک به یک میلیون دانشجو، طلبه و دانش آموز در سازندگی کشور سهیم بوده‌اند.
 
نقدی با اشاره به محدودیت‌های دولت در تصویب بودجه، خطاب به مسئولان گروه‌های جهادی، گفت: باید همانطور که در دفاع مقدس از ظرفیت و میل شدید مردم به خدمت رسانی استفاده شد، امروز نیز برای جبران محدودیت‌های مالی از مردم و به خصوص اصناف برای محرومیت زدایی کمک گرفت.
 
وی در خصوص توانایی های بسیج سازندگی اظهار داشت: بسیج سازندگی هر پروژه‌ای به جز پروژه‌های عظیمی چون پالایشگاه، سد، نیروگاه و ... را می‌تواند به بهترین نحو اجرا کند.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان تصریح کرد: امروز 1درصد از بودجه عمرانی استان‌ها به فعالیت‌های سازندگی بسیج اختصاص یافته که تا 5 درصد قابل افزایش است.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول