اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در نیمه نخست امسال صورت گرفت؛

1390 مورد مراجعه به مرکز مشاوره بنیاد شهید آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی گفت: 1390 مورد مراجعه به مرکز مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در مدت شش ماه گذشته صورت گرفته است.

1390 مورد مراجعه به مرکز مشاوره بنیاد شهید آذربایجان‌شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بهلول نعمتی پیش از ظهر امروز در دهمین جشن ازدواج فرزندان شاهد و ایثارگر آذربایجان‌شرقی که با حضور مسئولان استانی و نیز250 زوج جوان، فرزندان شاهد، جانبازان 70 درصد و جانبازان متوفی همراه بود، تحکیم بنیان خانواده در جامعه ایثارگری را از اولویت‌های این مرکز عنوان کرد.
وی با اشاره به فعالیت مرکز مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: این مرکز در زمینه ارائه خدمات مشاوره‌ای به فرزندان شاهد و ایثارگر تلاش می‌کند و با توجه به آیات و روایات مبنی بر اهمیت ازدواج این مرکز فعالیت دارد.
نعمتی گفت: 1390 مورد مراجعه به مرکز مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در مدت شش ماه گذشته صورت گرفته که عدم آشنایی با وظایف زناشویی نخستین مشکل تشخیص داده شده در این زمینه است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی بیان کرد: مشکل دیگری که معمولا در مورد آن مراجعه می‌شود سوءظن زوجین است که با توجه به دیدگاه اسلامی این امر جایگاهی نداشته و زوجین باید به این مسئله توجه کنند.
وی خاطرنشان کرد: سومین مشکلی که در مرکز مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران با مراجعه زوجین جوان اهمیت یافته، مسائل اقتصادی است که این مورد نیز با توجه به دیدگاه‌های اسلامی قابل رفع است.
نعمتی بیان کرد: بیکاری زوج و نیز عدم توان مالی همسر با توکل به حضرت باری تعالی و کار و کوشش قابل رفع است و در این راستا باید به نکات دینی توجه خاصی داشت.
نعمتی، خواستار استقلال خانواده‌ها شد و گفت: زوجین در عین رعایت حقوق والدین باید زمینه اختلاف دیگران را به حداقل برسانند و زمینه تخریب را از بین ببرند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: مشکلات فرهنگی و تفاوت سطوح فرهنگی میان زوجین موجب می‌شود تا مشکلاتی میان زوجین به وجود آید که در این راستا تلاش زوجین برای کم کردن فاصله فرهنگی باید مورد توجه باشد.
نعمتی، مدیریت خانواده را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: شوهران باید در درون خانواده نگرشی متفاوت با بیرون داشته و نقشی خادم‌گونه را در خدمت خانواده داشته باشند.
وی با بیان اینکه مشورت بزرگان و افراد خوش بین در خانواده‌ها باید مورد توجه جدی قرارگیرد، بیان کرد: مشورت با بزرگان خانواده در عین عدم نشر اختلاف به بیرون باید مورد توجه باشد و مرکز مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این زمینه آماده همکاری برای رفع مشکلات است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول