اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون اداره کل بازرسی استان قزوین:

شهرداری‌ها قاطعانه با ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز برخورد کنند

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل بازرسی استان قزوین گفت: شهرداری‌ها موظف هستند با اعمال قانون و برخورد قاطع با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز، مانع توسعه بی‌رویه شهر و ایجاد بی‌نظمی در چهره شهری شوند.

شهرداری‌ها قاطعانه با ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز برخورد کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل بازرسی استان قزوین، ابوالفضل خمسه در نشست با شهردار، رئیس شورای شهر و کارشناسان و مسئولان واحدهای مختلف شهرداری بوئین‌زهرا بیان کرد: به لحاظ عدم توجه کافی و ایجاد منابع درآمدی پایدار توسط شهرداری‌ها، اقدامات و کارهای صورت گرفته هنوز در حد مطلوب و انتظار نیست و رشد و توسعه یافتگی پایدار شکل نگرفته و این یک ایراد جدی است.
وی ادامه داد : با توجه به اینکه درآمد اصلی شهرداری‌ها غالباً در حوزه صدور پروانه و عوارض است، بنابراین باید با اقدامات کارشناسی و زمینه‌سازی‌های مناسب، موجبات رشد بودجه و به دنبال آن توسعه فعالیت‌های عمرانی فراهم شود.
معاون اداره کل بازرسی استان قزوین خاطرنشان کرد: تدوین سند جامع چشم‌انداز شهری با الهام از اسناد فرادستی و به صورت مطابق، یکسو و هماهنگ باید در اولویت برنامه‌ها و در دستور کار شهرداری‌ها باشد.
وی با بیان اینکه مدیریت مبتنی بر برنامه‌ریزی صحیح و از پیش تعیین شده از اعمال سلیقه‌های شخصی و غیر اصولی در حوزه مدیریت شهری جلوگیری می‌کند، افزود: طرح جامع به عنوان زیربنای برنامه‌ریزی‌های شهری الگوی کارآمدی است که می‌تواند پاسخگوی نیازهای شهر و شهروندان باشد.
خمسه با انتقاد از برخی ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح استان و حاشیه شهرها تصریح کرد: آسیب‌شناسی در خصوص علل انجام این قبیل تخلفات بسیار ضروری است و شهرداری‌ها موظف هستند با اعمال قانون و برخورد قاطع با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز مانع توسعه بی‌رویه شهر و ایجاد بی‌نظمی در چهره شهری شوند.
وی با اشاره به موضوع نازک کاری در شهرداری‌ها و اهمیت توجه به جزئیات کارها اضافه کرد: انجام پروژه‌های بزرگ و پرهزینه در سطح شهر نباید موجب شود که نکات جزئی و به ظاهر کم‌اهمیت ولی مهم مورد توجه قرار نگیرد.
معاون اداره کل بازرسی استان قزوین تأکید کرد: بدنه تخصصی و کارشناسی قوی، شناخت واقعی از شهر و توانمندی‌های موجود، هم‌فکری، مشارکت و پیگیری امور و بهره‌گیری از امکانات و دسترسی‌های لازم برای رسیدن به منابع درآمدی پایدار از مهمترین عوامل موفقیت شهرداری‌ها و تحول در شهر محسوب می‌شود.
وی عنوان کرد: وجود منابع انسانی و نیروهای مستعد در شهرداری‌ها یک فرصت است که باید زمینه استفاده بهینه و درست از این ظرفیت به وسیله اصلاح ساختار و تناسب نیروی انسانی با حوزه کاری فراهم شود تا سطح کیفی کارها افزایش و موجبات رضایت‌مندی و احساس آرامش و نشاط مردم فراهم شود.
خمسه با تأکید بر احترام به قانون و رعایت قوانین و مقررات از سوی دستگاه‌ها گفت: نیروهای شرکتی و قراردادی شهرداری‌ها طبق قانون نمی‌توانند به صورت مأمور در سایر دستگاه‌های اجرایی به کارگیری شوند.
وی یادآور شد: تلاش ما بر این است که دستگاه نظارتی از سوی مردم و دستگاه‌ها، احساس و نظارت در جامعه نهادینه و همگانی شود؛ سازمان بازرسی از مدیران خوش ذوق و توانمند حوزه شهری که توجه ویژه‌ای به رعایت قوانین و مقررات دارند، حمایت جدی می‌کند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول