اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

کارشناس فنی شهرک صنعتی آق‎قلا:

افتتاح نخستین مرکز خدمات فناوری و کسب و کار در گلستان

خبرگزاری فارس: کارشناس فنی شهرک صنعتی آق‎قلا از افتتاح نخستین مرکز خدمات فناوری و کسب و کار استان گلستان خبر داد.

افتتاح نخستین مرکز خدمات فناوری و کسب و کار در گلستان
مهدی اسماعیلی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: استان گلستان در اجرای مرکز خدمات فناوری و کسب و کار یکی از استان‎های پیشرو است.
وی تصریح کرد: اجرای این پروژه ملی در سال 1387 آغاز شد و تا پایان سال جاری آماده به بهره‎برداری می‎رسد.
کارشناس فنی شهرک صنعتی آق‎قلا افزود: حضور مشاوران در محل شهرک‎های صنعتی ضمن اینکه به ترویج فرهنگ مشاوره می‎پردازد فرصتی برای ارائه راه کارهای بهینه و نوین به صاحبان صنایع است و می‎تواند ایده‎های جدیدی برای سرمایه‎گذاری در اختیار سرمایه‎گذاران داخلی قرار دهد که این در نتیجه بهبود کیفیت و ارتقای سطح فناوری را به همراه دارد که از اهداف اصلی این مرکز است.
اسماعیلی عنوان کرد: این مرکز به منظور دستیابی به سطوح بالای رقابت‎پذیری با بازارهای جهانی به ارائه مشاوره در زمینه سرمایه‎گذاری، سیستم‎های کیفیتی، تبلیغات، بازاریابی، بیمه و‌... می‎پردازد.
وی همچنین در خصوص سایر مزایای این مرکز افزود: صرفه‎جویی در وقت و سرمایه، دستیابی به اطلاعات روز دنیا، همچنین ارتقای فرهنگ استفاده از خدمات مشاوره‎ای، دسترسی سریع و آسان به مشاوران مجرب و متخصص و اجرایی کردن موارد کاربردی در محیط شهرک از مزایای ایجاد این مرکز است.
کارشناس فنی شهرک صنعتی آق‎قلا گفت: این مرکز با هدف ارتقا و بهینه‎سازی بنگاه‎های صنعتی و بهبود توان رقابتی آنها در بازارهای ملی و بین‎المللی، و بکارگیری صحیح توان خدمات فنی و مهندسی در حل مشکلات آنها فعالیت می‎کند.
اسماعیلی با بیان اینکه این مرکز به مساحت 4 هزار مترمربع در شهرک صنعتی آق‎قلا در حال ساخت است که پیشرفت فیزیکی آن  95 درصد است، بیان کرد: مرکز خدمات فناوری و کسب و کار دارای اتاق‎های مشاوره، سایت کامپیوتر، آمفی تئاتر، نمایشگاه و کتابخانه است.
به گفته وی تاکنون برای این مرکز مبلغ 38 میلیارد ریال هزینه شده است.
کارشناس فنی شهرک صنعتی آق‎قلا اظهار کرد: واحدهای فناور مستقر در مرکز با توجه به اهداف و ماموریت مرکز از بین واحدهای مذکور با توجه به اساسنامه و مجوزهای قانونی شان در زمینه خدمات فناوری و کسب و کار (مانند بهینه‌سازی، کیفیت و استاندارد، تجهیزات و ماشین آلات، بازار و فروش، سرمایه‎گذاری، مالی و حقوقی، مدیریت، آموزش تخصصی و عمومی) فعالیت می‎کنند و متقاضی استقرار در مرکز هستند، انتخاب می‎شوند.
گفتنی است در حال حاضر تعداد 134 شرکت خدمات فنی و مهندسی و 34 شرکت مشاوره‌ای دارای مجوز در استان گلستان فعالیت دارند که به دلیل نداشتن موقعیت ارتباطی مناسب با سرمایه‎گذاران صنعتی و واحدهای صنعتی، استان گلستان هنوز به رشد مناسب و شایسته خود نرسیده است.
انتظار است با بهره‎برداری از مرکز کسب و کار شهرک صنعتی آق‎قلا که از مصوبات سفر رئیس جمهوری به این استان است ضعف اصلی صنایع کوچک استان در زمینه ارائه خدمات مشاوره‎ای برطرف شود.
هم اکنون تعداد شهرک‎های صنعتی استان 13 شهرک صنعتی به مساحت یک هزار و 357 هکتار و تعداد نواحی صنعتی استان گلستان 9 ناحیه صنعتی با مساحت 170 هکتار است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول