اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

موافقت وزیر نیرو با 5 پروژه مهم آبی تبریز؛

اختصاص فاینانس به پروژه انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه/ جاری شدن آب در مهرانه رود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از موافقت وزیر نیرو با پنج پروژه مهم آبی تبریز خبر داد و گفت: اختصاص فاینانس به پروژه انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه و دشت تبریز و جاری شدن آب در مهرانه‌رود تبریز از جمله این پروژه‌ها است.

اختصاص فاینانس به پروژه انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه/ جاری شدن آب در مهرانه رود
رضا رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز  با اشاره به سفر اخیر وزیر نیرو به تبریز اظهار داشت: طی این سفر، پروژه‌های مهم مربوط به حوزه وزارت نیرو به جد پیگیری شد و موافقت قطعی  پنج پروژه مهم و حیاتی تبریز اخذ شد.
وی افزود: در سفر اخیر وزیر نیرو، جلسه‌ای با حضور استاندار و مسئولان مرتبط با موضوع برگزار و مشکل چند پروژه مهم استان حل شد.
 
جاری شدن آب در مهرانه رود
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه موضوع جاری شدن آب در مهرانه رود تبریز جزو مطالبات جدی بود که وزیر نیرو قول داد، سریعاً موانع موجود را حل کند.
وی افزود: با جاری شدن آب در مهرانه رود تبریز از شرق به غرب، جلوه جدیدی به شهر خواهد بخشید.
 
اختصاص فاینانس به آب ارس
رحمانی بحث انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه و دشت تبریز را یکی از بحث‌های جدی این جلسه خواند و افزود: بحث انحرافی برخی از نمایندگان در خصوص ردیف اعتباری پروژه انتقال آب ارس که موجب لطمه به این پروژه شده بود، مورد بحث قرار گرفت و با رفع ابهامات موجود،‌ اجرای پروژه انتقال که از چهار سال پیش آغاز شده بود، قطعیت یافت و مقرر شد همان پروژه با ردیف اعتباری قبلی ادامه یابد و کمبود اعتبار لازم سریع رفع و ردیف بودجه تزریق شود.
رحمانی افزود: در این جلسه همچنین اختصاص فاینانس به این پروژه از سوی وزارت نیرو مورد توافق قرار گرفت.
 
افزایش اعتبار فاضلاب محلات تبریز
رحمانی با بیان اینکه هنوز بخشی از محلات تبریز بدون شبکه فاضلاب شهری است،افزود: در جلسه با وزیر نیرو که استاندار و پزشکیان دیگر نماینده مردم تبریز نیز حضور داشتند افزایش اعتبار فاضلاب محلات تبریز به‌عنوان یک مطالبه جدی مورد بحث قرار گرفت و اعتبار فاضلاب محلات تبریز به میزان 5 میلیارد تومان افزایش یافت.
 
رفع موانع پیش روی خط دوم زرینه‌رود
رحمانی با اشاره به کارشکنی‌های موجود در خصوص انتقال آب شرب خط دوم زرینه‌رود به تبریز گفت: انتقال خط دوم زرینه‌رود برای آینده تبریز امری ضروری و اجتناب ناپذیر است که این پروژه به علت برخی کارشکنی‌ها با مشکل مواجه شده بود که بحث‌های جدی در این خصوص انجام و قول داده شد ادامه کار بر اساس نظر کارشناسی و علمی پیگیری و موانع رفع شود.
 
توسعه نیروگاه‌های تبریز
رحمانی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، توسعه نیروگاه‌های تبریز را یکی دیگر از موافقت‌ها و مطالبات مورد بحث این جلسه مشترک برشمرد و گفت: توسعه نیروگاه‌های تبریز برای تامین برق کارخانجات صنعتی و همچنین تامین انرژی استان و شبکه برق مورد موافقت قرار گرفت.
رحمانی یادآور شد که در این سفر کاری موضوع دریاچه ارومیه طبق توافقات چهار جانبه اخیر مورد بازبینی قرار گرفت و مطالبات مردم در خصوص دریاچه ارومیه به جد و در حد بازخواست مورد بحث قرار گرفت و درخواست شد مصوبات انجام شده در خصوص نجات دریاچه ارومیه سریعاً عملیاتی شود.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول