اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

هاشمی‏رفسنجانی در پیامی به همایش پیشگیری از وقوع جرم:

دانشگاهیان با کمک قوه قضاییه مانع شکل‏گیری جرم شوند

خبرگزاری فارس: هاشمی‏رفسنجانی در پیامی به همایش پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‏های اجتماعی که پیش از ظهر امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن آغاز به کار کرد، گفت: دانشگاهیان با کمک قوه قضاییه مانع شکل‏گیری جرم و بزه در اندیشه افراد بزهکار شوند.

دانشگاهیان با کمک قوه قضاییه مانع شکل‏گیری جرم شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام والمسلمین اکبر هاشمی‏رفسنجانی در پیامی به همایش پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‏های اجتماعی که توسط یاسر هاشمی قرائت شد، اظهار داشت: اهمیت علم و دانش در عصر حاضر بر کسی پوشیده نیست، همه مکاتب بشری و ادیان آسمانی بر کسب علم و دانش تاکید دارند و پیشرفت و ترقی در مسیر علم را افتخارآمیز می‏دانند.
در پیام رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده است: لیکن بدون تردید دین مبین اسلام بیش از هر دین و آیین دیگری به کسب علم و دانش و صیانت از کرامت، شرافت و شخصیت انسانی افراد، بها داده است که شاهد مصادیق بارز آن در آیات قرآن کریم و صدها حدیث و سخنان ارزشمند اهل بیت عصمت (ع) هستیم.
در این پیام اضافه کرده است: انما یخشی ا... من عباده العلماء از میان بندگان خدا تنها عالمان از او می ترسند. تفاوت عمده اسلام با مکاتب بشری در تعریف علم، این است که اسلام علم را به عنوان یک واژه مقدس برای رشد، تعالی و سعادت بشر به خدمت می‏گیرد و آن را نوری می‏داند که خدا در قلب بندگانش قرار می‏دهد.
در این پیام آمده است: مطالعه جامعه شناختی آسیب‏های اجتماعی در چند دهه اخیر بیش از گذشته در محافل دانشگاهی مورد توجه قرار گرفته است.
در این پیام بیان شده است: برگزاری همایش نقش دانش و دانشگاهیان در پیگیری از وقوع جرم و آسیب‏های اجتماعی با حضور کارشناسان قوه قضائیه، فرصت مغتنمی است تا بخشی از عوامل و انگیزه‏های به وجود آمدن ناهنجاری‏های اجتماعی را شناسایی و مسائل به گونه‏ای اولویت‏بندی و در نشست‏های دانشجویی به چالش کشیده شوند تا منتج به تصمیم‏گیری‏های خردمندانه و خلاقانه برای پیشگیری از جرم شود.
این پیام می‏افزاید: از شما دانشگاهیان انتظار می‏رود به کمک مسئولان قوه قضائیه و با تبیین روش‏های متناسب با ساختار فرهنگی و مهندسی اجتماعی تدابیری بیندیشید که از اساس، مانع شکل‏گیری جرم و بزه در اندیشه افراد بزهکار در جامعه شود.
این پیام تصریح می‏کند: التزام به اصول اخلاقی ـ قانونی و شرعی حاکم بر فرآیند مجازات مجرمان و حتی برخورد و مواجهه با متهمان، متضمن صیانت از کرامت و شرافت و شخصیت انسانی افراد است و باید با اتخاذ تدابیر بازپرورانه، مشاوره درمانی و مددکاری، محیط را برای بازگشت مجرم به دامان خانواده و جامعه فراهم آوریم.
این پیام می‏افزاید: پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‏های اجتماعی منوط به یک دستگاه و ارگان خاص نیست بلکه همه بخش‏های جامعه از عرصه‏های فرهنگی، هنری، رسانه‏ای، مطبوعاتی، انتشاراتی، آموزشی و تربیتی گرفته تا سیاسی، انتظامی، مدیریتی، اقتصادی، فضایی و خصوصا نهادهای اجتماعی غیردولتی همه و همه در این حوزه سهیم و دخیل هستند.
در این پیام تاکید شده است: امید دارم در این همایش با مطالعه و شناخت آسیب‏های اجتماعی و دلایل پیدایی آنها، راه‏حل‏های علمی و عملی مناسبی برای پیشگیری از وقوع جرم و انحراف در جامعه به منظور بهسازی محیط زیست جسمی و خانوادگی فراهم آید و با درمان کج‏روی‏های اجتماعی، ناهنجاری و بحران‏های اجتماعی قبل از بروز، مطالعه و ریشه‏یابی شود.
هاشمی‏رفسنجانی در پایان از همه شرکت‏کنندگان در این همایش و برگزارکنندگان آن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن تشکر و قدردانی کرد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول