اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

عضو شورای اسلامی شهر ایلام:

فرمانداری‌ها به مصوبات شورا بی‌توجه هستند

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر ایلام گفت: برخی از فرمانداری‌های استان ایلام به مصوبات شوراهای اسلامی بی‌توجه هستند.

فرمانداری‌ها به مصوبات شورا بی‌توجه هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، یزدان قبادیان ظهر امروز در جریان نشست استاندار ایلام با اعضای شورای اسلامی شهر ایلام اظهار داشت: تنها در شهر ایلام و با تشکیل کمسیون انطباق تحت مدیریت فرمانداری ایلام در حوزه شوراها شکل گرفته این مشکلات کمتر شده است.
وی ادامه داد: هیچ مصوبه‌ای که به کمیته انطباق مصوبات ارسال می‌شود بدون استناد به قانون درخواست تجدید نظر نخواهد شد و هیچ مصوبه‌ای بدون استناد به قانون تائید نمی‌شود.
این مسئول اضافه کرد: مصوبه‌های شورای شهر بر اساس ماده 78 قانون شوراها اگر ظرف 14 روز مورد اعتراض دستگاه اجرایی که مصوبه به آن ارتباط دارد، قرار نگیرد لازم الاجراست.
قبادیان تصریح کرد: هیج مرجعی به غیر از هیئت حل اختلاف مرکزی نمی‌تواند مصوبات شورای اسلامی شهرها را رد کند.
عضو شورای اسلامی شهر ایلام گفت: اما متاسفانه برخی از فرمانداری‌ها مصوبه‌ای را که شورای شهر مصوب کرده تنها با یک جمله که موافقت می‌شود و یا موافقت نمی‌شود، از مسیر اجرا خارج می‌کنند. 
وی ادامه داد: این درحالی است که مصوبات شوراهای اسلامی نیازی به این جمله فرمانداران که "موافقت می‌شود و یا موافقت نمی‌شود" ندارد.
این مسئول اضافه کرد: اگر مصوبه مغایر با قانون است، حرفی نیست اما اگر مصوبه‌ای مغایرت قانونی ندارد لازم‌الاجراست و باید اجرایی شود.
قبادیان تصریح کرد: در صورتی که مصوبه شورا با قانون مغایرت دارد فرمانداران اعلام کنند که مصوبه مذکور به استناد بند و تبصره و ... مغایر قانون بوده و از شورا درخواست تجدید نظر کند.
عضو شورای اسلامی شهر ایلام گفت: اگر شورا پس از گذشت 10 روز باز نظر خود را تایید کرد، این موضوع به هیئت حل اختلاف استان ارجاع داده شود.
وی ادامه داد: دو مرجع نیز موظف به رسیدگی و اعلام نظر در این موارد بوده که یکی فرمانداری‌ها و دیگری شوراهای استانی هستند. 
این مسئول اضافه کرد: تاکنون 13 سال از عمر تشکیل شوراهای اسلامی در کشور می‌گذرد اما این موضوع در ایلام حل و فصل نشده است.
قبادیان تصریح کرد: امیدوارم مسئولان امر در بحث آموزش این موارد را گنجانده تا مشکلات به وجود آمده در این زمینه کمتر شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول