اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در برنامه پنجم توسعه؛

10 هزار میلیارد ریال در صنعت برق سرمایه‌گذاری می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون وزیر نیرو گفت: در برنامه پنجم توسعه بیش از 10 هزار میلیارد ریال در صنعت برق سرمایه‌گذاری می‌شود.

10 هزار میلیارد ریال در صنعت برق سرمایه‌گذاری می‌شود
محمد بهزاد در حاشیه افتتاح خط 230 ولت بابل در گفت‌گو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: در سال جهاد اقتصادی خروجی‌هایی در شبکه کلی سراسری برق پیش‌بینی شده که بیش از پنج  هزار مگاوات است که 60 درصد تا به حال وارد مدار شده و بقیه از تابستان آینده وارد مدار می‌شود.
وی افزود: بیش از 10 هزار مگاولت آمپر ظرفیت‌های جدید پست‌ها، خطوط انتقال انرژی و احداث نیروگاه‌های سیکل ترکیبی ،انرژی‌های نو و سیستم GAS و افزایش اشتراک‌های برق و بهینه‌سازی آن پیش‌بینی شده است.
بهزاد بیان داشت: امیدواریم در سال جهاد اقتصادی بالاترین آمار را مثل سال قبل که سال همت مضاعف و کار مضاعف بوده و توانستیم برای نخستین بار 10 رکورد در صنعت برق را داشته باشیم امسال نیز به کمک وزارت نیرو، همکاران و استانداران در سطح کشور داشته و شاهد شکوفایی خوبی در صنعت برق کشور باشیم.
وی تصریح کرد: پیش‌بینی ما برای مازندران در برنامه پنجم توسعه سرمایه‌گذاری بیش از 10 هزار میلیارد ریال در صنعت برق است از جمله بخش دوم سیکل ترکیبی نیروگاه نکا، نیروگاه نوشهر با 500 مگاوات در سیکل ترکیبی، نیروگاه 500 مگاواتی مرکزی استان مازندران بین آمل و بابل، پست‌ها و خطوط انتقال انرژی و تقویت شبکه‌های توزیع است.
بهزاد تصریح کرد: شبکه‌های توزیع مازندران از شبکه‌های قدیمی کشور است، زیرا یکی از نقاطی است که زودتر از نعمت برق برخوردار بوده و درباره فرسودگی شبکه آن نیز بودجه خوبی پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه افت شبکه‌های برق به شدت کاهش پیدا کرده، گفت: در سطح کشور افت شبکه‌های ما در چند سال گذشته 23درصد بود ه که در حال حاضر به 15 درصد کاهش یافته و راندمان نیروگاه‌های کشور که حدود 33 درصد بوده درحال حاضر به 39 درصد  افزایش یافته است.
این مسئول گفت: باید در برنامه پنجم این 39 درصد را به 45درصد و این 15 درصد را به 14درصد برسانیم که از مصوبه برنامه پنجم است البته ما این آمادگی را داریم اگر اعتبارات اختصاص یابد طبق پیش‌بینی به 12 درصد کاهش دهیم که این امر بیشتر در جاهایی مثل مازندران که در حال توسعه بوده و شبکه آنها هم از قدمت بیشتری برخوردار است را شامل می‌شود.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول