اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون هنری وزارت ارشاد:

باید از ظرفیت هنر در تبیین غدیر استفاده بیشتری شود

خبرگزاری فارس: معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جایگاه و نقش هنرمندان در تبیین مسائل دینی گفت: ما باید از ظرفیت هنر در تبیین واقعه غدیر استفاده بیشتری کنیم.

باید از ظرفیت هنر در تبیین غدیر استفاده بیشتری شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید شاه‌آبادی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره فرهنگی هنری قربان تا غدیر که در سالن علامه فرزان بیرجند برگزار شد بر لزوم توجه بیشتر هنرمندان به حضور در این جشنواره تاکید کرد.
وی با اشاره به نامگذاری این جشنواره گفت: نقطه اتفاق و حلقه وصل دو واقعه قربان تا غدیر که از نظر زمانی فاصله زیادی با هم دارند اطاعت محض از خالق است.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: غدیر برای ما یک اتفاق روزمره نیست بلکه در پشت سر این واقعه عصاره 23 سال زحمت و تلاش پیامبر اعظم (ص) است که ما چکیده آن را در واقع غدیر مشاهده می‌کنیم.
شاه‌آبادی تصریح کرد: یکی از دلایل نامگذاری این جشنواره با عنوان قربان تا غدیر این است که ما از این خاستگاه بزرگ جهان اسلام با دنیا سخن بگوییم و در مورد این دو واقعه بزرگ نیز علما حق مطلب را ادا کردند و برای ما یادگاران بزرگی را بر جای گذاشته‌اند اما جامعه هنری نیز در قبال این واقعه رسالت بزرگی را بر دوش دارد.
وی قربان و غدیر را دو سرمایه عظیم برای ادیان دانست و اظهار داشت: ما باید ببینیم که وظیفه هنرمندان در قبال این واقعه چیست.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وضعیت موجود در سطح جهان تصریح کرد: ما در عصر و زمانی زندگی می‌کنیم که بسیاری از ظرفیت‌های هنری کشور ما متاثر از هجوم فرهنگ بیگانه است و باید از این خاستگاه بزرگ آغاز سخن با جوانان نسل امروز کنیم.
شاه‌آبادی ادامه داد: به عنوان مثال در عرصه موسیقی با اینکه ما پشتوانه‌های بزرگ هنری در این بخش در کشور خود داریم ولی باز هم شاهد نفوذ فرهنگ بیگانه و هجمه‌های ضد فرهنگی در این بخش هستیم یا در تئاتر که تاثرات فرهنگ بیگانه جدی است باید به دنبال فرهنگ اصیل مبتنی بر اصول اسلامی برویم.
وی افزود: همچنین ما در رشته‌های تجسمی شاهد خلق آثاری با نگاه غیربومی هستیم که نشانه هجمه‌های فرهنگی دشمن است.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هنر مجراست، اظهار داشت: هنرمند یک عنصر است که می‌تواند در بزنگاه با زبان هنر عالیترین مفاهیم الهی را به بشر منتقل کند.
شاه‌آبادی تصریح کرد: امروز در غرب وجه مادی هنر در حال تقویت شدن و وجه معنوی آن در حال تضعیف است که هنرمندان متعهد کشور ما می‌توانند برای تقویت وجه معنوی هنر تلاش کنند و در این راستا پایگاه غدیر بالاترین پایگاه برای تجلی هنر است.
وی اظهار داشت: برگزاری این جشنواره یک امر لازم و ضروری است اما کافی نیست چراکه ما اگر توانستیم از هفت دوره برگزاری این جشنواره ظرفی بسازیم تا هنرمندان مسیر روشنی را پیدا کنند می‌توانیم به آینده این حرکت امیدوار باشیم.
در پایان این مراسم از صاحبان آثار منتخب در بخش‌های شعر، گرافیک، مقاله‌نویسی و گرافیک تقدیر شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول