اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

دبیر شورای «پزشک از راه دور» دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

طرح «پزشک از راه دور» برای دسترسی به متخصص است

خبرگزاری فارس: دبیر شورای «پزشک از راه دور» دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اجرای طرح «پرشک از راه دور» دسترسی بیماران به خدمات تخصصی را فراهم کرده و با آن از مادر و کودک حمایت بیشتری می‌شود.

طرح «پزشک از راه دور» برای دسترسی به متخصص است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهدی شرف‌خواه بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از اجرای طرح «پزشک راه دور» ایجاد عدالت برای دسترسی به خدمات تخصصی بهداشتی درمانی بیماران محروم و روستایی است که دسترسی کمتری به پزشکان متخصص و فوق تخصص دارند و سیستم پزشک از راه دور این امکان را می‌دهد که از طریق سیستم‌های ارتباطی و تکنولوژی فناوری اطلاعات افراد مناطق محروم بتوانند از خدمات تخصصی و فوق تخصصی استفاده کنند.
وی افزود: نرم‌افزاری از طریق اینترنت طراحی شده است که این امکان را می‌دهد تا بیماران از نقاط دوردست توسط پزشک متخصص ویزیت شده و با بررسی اطلاعات بیماران و نتایج آزمایشات اعلام شده، نیازی به حضور فیزیکی بیمار نباشد.
شرف‌خواه، رساندن خدمات پزشکی به بیماران و یا متخصصان در منزل به جای تقاضای مکرر آنان در مراکز درمانی، حمایت بهتر از مادر و کودک به عنوان ارکان اصلی سلامت، مراقبت از افراد کهنسال و افراد با معلولیت‌های جسمی را از دیگر اهداف اجرای طرح «پزشک از راه دور» عنوان کرد.
دبیر شورای پزشک از راه دور دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: حفظ بیماران در محل سکونت، فراهم کردن خطوط ارتباطی بلندمدت برای پزشکان و پرستاران ارائه کننده خدمت به مناطق دوردست و امکان انعطاف‌پذیری بیشتر برای پزشکان و پرستاران از مزایای سیستم پزشک از راه دور است.
وی بیان کرد: ارتقای کیفیت زندگی بیماران و انعطاف‌پذیری برای متخصصان مرتبط با سلامت به ویژه افرادی که محل کار یا زندگی آنان در دوردست نسبت به مراکز درمانی است، از جمله چشم‌اندازهای این طرح است.
شرف‌خواه ابراز داشت: سیستم پزشک از راه دور توزیع بهتر هزینه‌های صرف شده دولتی سلامت برای مناطق دوردست و تولید شغل و درآمد جدید در ازای تسهیلات جدید خدمات به بیماران و متخصصان را در بر دارد.
به گزارش فارس، تله‌مدیسین یا همان پزشک از راه دور در واقع به کارگیری تکنولوژی الکترونیک و دیجیتال به منظور اعمال مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی از بیمارانی است که در نقاط دور از مراکز درمانی به سر می‌برند.
پزشکی از راه دور یکی از کاربردهای مهم فناوری اطلاعات و ارتباطات از نگاه‌های اجتماعی، اقتصادی و توسعه‌ای در کشورها است که در ایران نیز از حدود 10 سال گذشته حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در این راستا برای تحقق این امر شروع شد اما موفقیت‌های چندانی را در بر نداشت که نخستین سیستم پزشکی از راه دور جامع طراحی و پیاده‌سازی شده در ایران معرفی و راه‌اندازی می‌شود.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول