اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل هنر و ادبیات مرکز اسناد انقلاب اسلامی:

رسانه‌های غربی درصدد کاهش نقش رهبران دینی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل هنر و ادبیات مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: رسانه‌های غربی با عملیات روانی درصدد به حاشیه راندن رهبران دینی قیام‌های منطقه هستند.

رسانه‌های غربی درصدد کاهش نقش رهبران دینی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، سید حسین علوی در سومین همایش ملی ناتوی فرهنگی در دانشگاه ملایر در خصوص نقش رسانه‌ها در شکل‌گیری انقلاب‌های رنگی و به انحراف کشیدن بیداری اسلامی اظهار کرد: رسانه‌ها نقش بارزی در القاء تفکرات یک حزب، گروه و جریان خاصی دارند و به همین دلیل استکبار جهانی با حمایت 40 میلیون دلاری خود از برخی رسانه‌های وابسته و دست نشانده درصدد ترویج سیاست‌های باطل و فاسد آمریکایی است.  
وی افزود: برای انجام کودتاهای مخملی، انتخابات یک ظرفیت قوی محسوب می‌شود که در جریان فتنه 88 رسانه‌های حمایت شده غرب نظیر صدای آمریکا و BBC با القای شبهه تقلب درصدد براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بودند.
مدیرکل هنر و ادبیات مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان اینکه کسی که ادعای تقلب را دارد، نباید در انتخابات شرکت کند، تصریح کرد: هنوز عده‌ای در کشور هستند که مسئله تقلب در انتخابات برای آنان حل نشده است و نسبت به مبانی و قداست انقلاب اسلامی ایران تردید دارند.
وی تأکید کرد: باید به این مهم توجه داشت که عده‌ای به واقع ضد انقلاب نیستند بلکه به خاطر القای رسانه‌ای غرب منحرف شده‌اند و ما نیز باید در راستای بصیرت افزایی اقدام به روشنگری کنیم.
علوی ادامه داد: تمرکز ضد انقلاب در جریان فتنه بر دو محور بزرگنمایی تظاهرات خیابانی، القای خشن و قاتل بودن حکومت در برابر مخالفان و انگار حضور انقلابیون در تظاهرات بود که روشنفکری مقام معظم رهبری و نخبگان حزب الهی موجب آگاهی مردم و رو شدن دست پلید غرب در جریان انتخابات شد.

* اصحاب فتنه 88 درصدد ورود به مجلس نهم هستند
وی با اشاره به برخی از حماقت‌های سران فتنه اضافه کرد: آشکار کردن کودتا توسط غرب با مطرح کردن براندازی به جای اعتراض، حمایت از منافقان زمان انقلاب و ایستادگی در برابر ولی فقیه که محبوب‌ترین فرد جامعه ایران و ملت‌های اسلامی دنیاست از جمله حماقت‌های فتنه‌گران در ایام انتخابات به شمار می‌آید.
سردبیر سابق خبرگزاری ایرنا با بیان اینکه دروازه ورود به افکار عمومی و بدنه نظام، انتخابات مجلس است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر جریان فتنه به منظور ورود به انتخابات نهمین دوره مجلس عذرخواه شده است و امروز حاضرند که برای ورود به این عرصه کفش ملت را لیس بزنند.
وی گفت: کسانی که در اوایل پیروزی انقلاب به امام خمینی (ره) توهین می‌کردند و خواهان پذیرش آرمان و تفکر الهی امام نبودند در جریان فتنه 88 تریبون‌دارهای سران فتنه می‌شوند و عده‌ای منحرف را رهبری می‌کنند.
علوی با تأکید بر اینکه کشاندن اعتراضات به دامن ولایت فقیه یک حماقت بزرگ محسوب می‌شود، افزود: ایستادن در مقابل محبوب‌ترین فرد نظام جمهوری اسلامی ایران اشتباه و حماقت فاحشی است.
وی حمایت از رهبر معظم انقلاب و حامیان او را جهانی دانست و اضافه کرد: در ایام جنگ 33 روزه حزب‌الله لبنان با رژیم صهیونیستی در یک نظرسنجی به عمل آمده 83 درصد از مردم تهران از وی حمایت کردند.

* رسانه‌های منحرف ریشه بیداری اسلامی را خواسته‌های اقتصادی مردم می‌دانند
مدیرکل هنر و ادبیات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود کارکرد رسانه‌های غربی را نسبت به بیداری اسلامی غیر واقعی ارزیابی کرد و افزود: حمایت از دیکتاتورهای منطقه به روال سابق و معرفی بیداری اسلامی به عنوان یک جریان رادیکال اسلامی از سیاست رسانه‌های خارجی محسوب می‌شود.
وی تأکید کرد: خیزش‌های منطقه ریشه در انقلاب اسلامی ایران دارد و طالبان و القاعده نقشی در این جریان ندارند.
علوی با اشاره به اینکه رسانه ملی تحلیل درستی از عملکرد رسانه‌های ضد انقلاب ارائه نکرده است، اظهار کرد: رسانه‌های نظیر صدای آمریکا و BBC در زمان شروع انقلاب تونس این حرکت را به عنوان یک جریان خشک مقدس اسلامی و ضد حقوق بشر معرفی کردند اما در ادامه واقعیت چیز دیگری را نشان داد.
وی اضافه کرد: بیداری اسلامی ریشه در عزت مسلمانان دارد و خواسته‌های اقتصادی و مادی‌گرایانه در این عرصه مطرح نیست لذا پایمال شدن شرف مسلمانان در زیر پای دیکتاتورهای غرب‌زده عامل شکل‌گیری خیزش‌های منطقه است.
مدیرکل هنر و ادبیات مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: BBC فارسی طی سه ماه اخیر با ارائه 160 برنامه تحلیلی در مورد انتخابات آینده مصر روی کار آمدن "اخوان‌المسلمین" در انتخابات را 80 درصد پیش‌بینی کرده است.

* به حاشیه راندن رهبران دینی منطقه از اهداف آمریکا و صهیونیست
وی گفت: حمله به اقدامات ضد استکباری در نقاط مختلف دنیا، سانسور تاریخ شهدای بحرین، سانسور ارتباط دیکتاتورهای منطقه با غرب و به حاشیه راندن رهبران دینی قیام‌های منطقه با استفاده از عملیات روانی از دیگر اهداف رسانه‌های مانند BBC فارسی و صدای آمریکاست.
علوی در ادامه با اشاره به تحولات سوریه و حضور نیروهای خارجی و همچنین اتحادیه عرب، بیان کرد: مهم‌ترین هدف از اجرای پروژه سوریه توسط ایالات متحده القای این شبهه است که خیزش‌های خاورمیانه گرایش ضدآمریکایی و ضداسرائیلی ندارد و لذا برای تفهیم منظور خود این پروژه را با سه ماه تأخیر نسبت به بیداری اسلام کلید زده است.
وی گفت: نقش کشورهای خارجی و نیروهای مسلح در سوریه بسیار پررنگ‌تر از مردم است.
سردبیر سابق خبرگزاری ایرنا با اشاره به جریان‌های منحرف نظام و در پاسخ به این سؤال که آیا رئیس جمهور وقت با ولی فقیه زاویه دارد یا خیر، بیان کرد: در ماجرای خانه‌نشینی رئیس جمهور، وی با عدم اقدام نسبت به ابقای وزیر اطلاعات عملاً دستور مقام معظم رهبری را اجرا نکرد و مرتکب عمل خلاف شرع شد.
وی تأکید کرد: جنس مخالفت احمدی‌نژاد قابل مقایسه با دولت‌های قبلی نیست چراکه در دوران اصلاحات و سازندگی خیانت‌های بسیار زیادی به کشور شد اما در دولت نهم و دهم شاهد این موضوع نیستیم.
علوی با بیان اینکه تبعیت از مشایی در دستور کار رئیس جمهور قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: نامه مقام معظم رهبری به منظور عزل اسفندیار رحیم مشایی حدود هفت روز در کشوی میز ریاست جمهوری باقی ماند و در نهایت خواسته رهبر انقلاب در این مورد عملیاتی نشد.
وی اضافه کرد: کوروش گرایی و توجه افراطی به ملیت، امتناع از تبلیغ حکومت اسلامی و الگو قرار دادن مجسمه کوروش در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست و بیشتر متمایل به تفکرات فراماسونری است.
مدیرکل هنر و ادبیات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در پایان افزود: زمانی که در یک نظام اسلامی می‌توان از قرآن و نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین بهره برد، چه ضرورتی است که دولت منشور کوروش که یک لوح گلی است را به عنوان الگوی خود قرار دهد.
وی در پایان با اشاره به اختلاس بانکی اخیر در کشور گفت: رسانه‌های ضد انقلاب از این معضل سوءاستفاده می‌کنند و همه نظام را افرادی طمع ورز می‌دانند بنابراین باید به صورت همه‌جانبه و در حضور مردم با عوامل این اختلاس بزرگ برخورد شود.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول