اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار زنجان:

واریز نشدن حق شهرداری از جرایم راهنمایی و رانندگی است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی شهردار زنجان با اشاره به اینکه بر اساس قوانین جدید راهنمایی و رانندگی بخشی از جرائم دریافت شده باید به حساب شهرداری واریز شود، گفت: هنوز این مبالغ به حساب شهرداری واریز نشده است.

واریز نشدن حق شهرداری از جرایم راهنمایی و رانندگی است
اسماعیل موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اجرایی شدن قوانین جدید راهنمایی و رانندگی اظهار داشت: بر طبق قوانین جدید جرایمی هم برای متولیان راه و تجهیزات لازم برای رانندگی در خیابان‌ها در حوادث رانندگی در نظر گرفته شده است.
وی افزود: بر اساس قانون درصدی از جرایم راهنمایی و رانندگی باید به حساب شهرداری واریز شود تا صرف ایمن سازی خیابان‌های شهرها شود.
معاون اجرایی شهردار زنجان تصریح کرد: پس از آغاز اجرایی شدن قوانین جدید راهنمایی و رانندگی چندین مورد تذکر از شورای ترافیک شهرستان زنجان به شهرداری در مورد ناامنی‌های موجود در سطح خیابان‌های شهر داده شده است، بدون اینکه اقدامی برای مبلغ در نظر گرفته شده برای واریز به حساب شهرداری انجام شده باشد.
وی نصب علائم راهنمایی و رانندگی، سرعت گیر و سایر ملزومات برای ایمن کردن رانندگی در سطح شهر را از وظایف شهرداری برشمرد و افزود: همه اینها منوط به داشتن منابع مالی است، که شهرداری با مضیقه‌هایی در این رابطه روبه‌رو است.
موسوی هزینه احداث هر پل عابر پیاده را 120 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: به نظر می‌رسد اعلام نیاز 23 پل عابر پیاده توسط شورای ترافیک شهرستان زنجان برای متهم کردن شهرداری در فردا روزی است، که ممکن است ارگان‌ها در رابطه با اجرای قوانین مورد بازخواست قرار گیرند.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره مبلغی که در نتیجه اجرای قوانین جدید راهنمایی و رانندگی باید به حساب شهرداری واریز شود، ادامه داد: اعلام مبلغ، نیاز به برآورد دارد، ولی این مبلغ قابل توجه است و می‌توان با آن برخی مشکلات ایمنی موجود در سطح خیابان‌های شهر را حل کرد.
معاون اجرایی شهردار زنجان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره خاموش بودن پله‌ برقی‌های موجود در شهر زنجان تصریح کرد: پیرو مکاتبات انجام شده با شرکت مسئول نصب و تعمیر پله‌برقی‌ها نمایندگان این شرکت در چند روز آینده برای تعمیر این پله برقی‌ها وارد زنجان می‌شوند.
وی تعداد پله برقی‌های موجود در سطح شهر زنجان را سه پله برقی اعلام و تصریح کرد: استفاده از پله برقی در سطح شهر زنجان مشکلاتی از جمله عدم آشنایی برخی با نحوه استفاده از آنها را دارد.
موسوی اضافه کرد: مواردی از بروز مشکل برای شهروندان در پله برقی مقابل دادگستری و همچنین پل ولی‌عصر رخ داده است، که عواقبی را هم برای شهرداری داشت.
وی با اشاره به بیمه بودن استفاده کنندگان از پله برقی‌های موجود در سطح شهر تاکید کرد: یکی از دلایل تعطیل شدن پله برقی‌ها بروز مشکل برای استفاده کنندگان ناآشنا به آن است.
معاون اجرایی شهردار زنجان واگذاری تبلیغات در پله برقی‌ها به بخش خصوصی و در عوض نگهداری از آنها را یکی از راه‌حل‌های پیش رو برای شهرداری برشمرد و افزود: آگهی این اقدام در حال تنظیم شدن است.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره طرح گسترش پله برقی در خیابان‌های شهر زنجان گفت: نه اینکه این طرح از دستور کار خارج شده باشد ولی در حال حاضر اولویت با گسترش پل‌های عابر پیاده در زنجان است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول